جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 958807
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
خانم محمد بیگی قزوین

 حوزه / سلسله نشست های مجازی حوزه علمیه خواهران قزوین با موضوع «جمعیت» با حضور کارشناسان موسسه اندیشه کوثر، برای طلاب و اساتید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، نشست مجازی با موضوع جمعیت صبح امروز  با حضور خانم دکتر فاطمه محمد بیگی (نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی) و سحنرانی محمد مسلم وافی، پدر پرجمعیت ترین خانواده ایرانی با موضوع آسیب های تک فرزندی برگزار شد.

خانم محمد بیگی ضمن تقد یر از تلاش مبلغین حوزه های  علمیه خواهران، خواستار تلاش اساتید حوزه  برای پاسخگویی به حوادث مستحدثه در باب افزایش جمعیت شد.

وی ادامه داد: مطالبه برنامه قوی از رئیس جمهور آینده در زمینه جمعیت باید از اولویت های ملت ایران در انتخاب اصلح باشد.

 سپس، حجت الاسلام وافی افسردگی، تنهایی والدین در دوران پیری، تنهایی فرزند، کاهش اعتماد به نفس و افزایش بزه را از آسیب های تک فرزندی دانست و  گفت: تعداد زیاد فرزندان باعث شکل گیری  تربیت صحیح می شود.

وی اظهار کرد: کاهش سن ازدواج و برنامه ریزی برای فرزند آوری باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد و افراد همان گونه که به تهیه مادیات در زندگی اهتمام می ورزند به تربیت نسل سالم و مدافع حقوق اهل بیت علیهم السلام نیز توجه ویژه داشته باشند.

 حجت الاسلام وافی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده‌اند: «هر چه جمعیت امت مسلمان و لااله‌الاالله گویان بیشتر شود در قیامت مایه فخر و مباهات من در برابر دیگر امت‌ها خواهد بود.

وی به نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و بیان کرد: زمانی که امام راحل فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج می رود»؛ دامن زن محل تربیت بزرگ مردان است که این تأکیدات ایشان بر نقش تربیتی زنان در جامعه اشاره دارد و اوج واقعیت آنجایی بود که ایشان فرمودند «زن مربی جامعه است» و این مربی‌گری به جز با حضور فعال، کسب تجربه و دانش در عرصه‌های مختلف محقق نمی‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha