شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فلسطین

حوزه/ نویسنده و کارشناس عراقی طی یادداشتی نوشت: دوره مبارزه با سنگ به پایان رسیده و دوره موشک ها آغاز شده است. موشک هایی که نشان دهنده قدرت اصابت به عمق اسرائیل است.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، محمد صادق الهاشمی رئیس مرکز مطالعات عراق طی یادداشتی به سیر تحولات انتفاضه فلسطین از سنگ تا موشک پرداخت که به این شرح است:

آتش جنگ بین مقاومت اسلامی فلسطین و دشمن صهیونیستی شعله ور شده و در این خصوص چند نکته وجود دارد:

مسلم است که این وقایع نشان دهنده این است که  دوره مبارزه با سنگ به پایان رسیده و دوره موشک ها آغاز شده است. موشک هایی که نشان دهنده قدرت اصابت به عمق اسرائیل و انتخاب نقاط حساس و گیج کننده دشمن بر اساس نقشه و سیستم امنیتی و پایگاه اطلاعاتی امنیتی نظامی متعلق به فلسطینی ها با توانایی بسیار دقیق است.

موشک مقاومت این امکان را دارد تا تمام فلسطین را از شمال به جنوب در بر بگیرد، و امنیت و تحرکات این رژیم را به هم ریخته و باعث می شود که آنها خود را برای نتایج این تحرکات آماده کنند و در اعماق خود تغییر توازن قدرت را بپذیرند.

رژیم صهیونیستی متوجه شده که فلسطینیان امروز در یک توسعه و پیشرفت کمی و کیفی قرار دارند و غزه با تکیه بر موشک های خود ، به رهبری اسلامی متعلق به عمق مقاومت در جهان اسلام و کسانی که در پشت مقاومت پیشرو؛ مثل حزب الله لبنان که در راس آن مرد الهی و علوی سید حسن نصر الله است،  ایستاده اند. و پشت سر آنها تمام مقاومت عراق و سوریه و سند بزرگ نجف و قم به رهبری آیت الله سیستانی و امام خامنه ای وجود دارد.

بله جغرافیای پیچیده و آشفته ای برای فرزندان صهیون وجود دارد. پروژه صهیونیستی از عمق مقاومت آگاه است ، بنابراین می خواستند یک خصومت خاص در عمق عرب های عادی ساز ایجاد کنند؛ اما آنها در برابر قهرمانان مقاومت به اندازه پوست پیاز هم نیستند. مقاومتی که از قلب تهران تا لبنان و عراق و سوریه در مجاورت اسرائیل ادامه دارد و موشک های آن به سمت اسرائیل نشانه می رود و قدرت آن معادلات را تغییر داده و برای پیروزی بزرگ مقاومت آماده می کند و عمق این واقعیت در معادلات وقایع امروز در قدس و غزه ظاهر می شود.

اسرائیل دریافته است که جهان تغییر کرده و معادلات آنها متحول شده است و دیگر آمریکا آقای جهان نیست؛ چرا که با مشکلات داخلی و خارجی  دست و پنجه نرم می کند و اروپا دیگر آقا و سرور دوم جهان نیست و اسرائیل دیگر بازیکن توانمند نیست و رژیم های خلیجی نیز منطقه را کنترل نمی کنند.

 امروز ، به یُمن انقلاب اسلامی ایران و روند مقاومت ، معادلات کاملاً تغییر کرده است. هیچ دلیل و مدرکی که دلالت بر شکست اسرائیل و حامیانش در یمن، سوریه، عراق، لبنان و ایران داشته باشد جز تمام چالش ها و دشواری هایی که مقاومت سر سختانه از آن خارج شد و جز شکست در برابر اسرائیل راهی نگذاشته است، وجود ندارد.

شمارش معکوس برای شکست اسرائیل آغاز شده است

برخی شرط می بندند که اسرائیل دوباره قادر به اشغال غزه خواهد بود و این خوانشی است که به دانش و شناخت تحولات متکی نیست. اسرائیل قدرتمند، به زمان گذشته بر می گردد و هیچ چیز در مقابل آن ها جز شمارش معکوس برای شکست وجود ندارد، زیرا ضعف و شکست آنها در مقابل امت و عمق مقاومت مشهود است، و اینکه دوباره غزه اشغال شود دورتر از خورشید است؛ چرا که نمی خواهند وارد جنگ خیابانی و فرسایشی شوند ، و نمی خواهند جبهه ای ممتد را از غزه تا قلب تهران باز کنند.

شرط بندی هایی که اسرائیل برای افزایش و تقویت امنیت خود در مقابل شهروند اسرائیلی استفاده می کرد، نادرست بودن آن برای افکار عمومی یهودیان روشن شد. اسرائیل در لبنان در سال ۲۰۰۶ و در چندین نوبت در غزه موفق به شکست حزب الله نشد ، آخرین جنگ در قبل و بعد سال ۲۰۱۴ از آن بود . اسرائیل در پروژه القاعده و داعش ناکام ماند و در عادی سازی شکست خورد که؛ به توهم یهودیان یک حلقه حفاظتی برایشان تشکیل می داد. و معامله قرن شکست خورد ، و قبل از آن ، کمپ دیوید و اسلو و همه برنامه ها فقط به شکست رژیم غاصب در مقابل موشک های پیشرفته در توانایی و نفوذ منجر شد.

امروز جهان اسلام تحت سلطه فرهنگی است که صهیونیست ها نمی توانند با آن به راحتی زندگی کنند و این فرهنگ مقاومت است که به معنای آزادی و نهضت مسلمانان ، احیای هویت آنها و تمایل آنها به فداکاری است و اسرائیل باید از بین برود، و این زبان قرآن است و این وعده خداوند است؛ پس فرزندان صهیون به کجا فرار می کنند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha