جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: همه این جنایات از یک دشمن مشترک بر می خیزد؛ گاهی در قالب داعش و گاهی در قالب اسرائیل و این همان شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی در مراسم بزرگداشت «شهدای دانش آموز مکتب سیدالشهداء کابل» که به مناسبت هفتمین روز این حادثه تروریستی، به همت جوانان دیار حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: همه این جنایات از یک دشمن مشترک بر می خیزد؛ گاهی در قالب داعش و گاهی در قالب اسرائیل و این همان شیطان بزرگ است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: اینهایی که به نام اسلام دانشجو و دانش آموزان را می کشند، بدانند اسلام با دستور به علم شروع شده و اولین آیاتی که بر پیغمبر نازل شد حرف از علم و کرامت است و انقلاب اسلامی هم بنا را بر ترویج و تولید علم قرار داد.

وی اظهار کرد: علم وسیله تسلط است و هر که دارد، مسلط و هر که ندارد زیر سلطه است اگر چه افغانستان با توصیه انگلیس از پیکره ایران جدا شد و همزمان با پیروزی انقلاب شور انقلاب در شهرهای افغانستان هم اوج گرفت اما پای خیانتی دیگر از شوروی، جریان را به عقب انداخت با اینکه امام پیغام فرستاد اما کار انقلاب را در افغانستان به تأخیر انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ادامه داد: مردم بسیاری از افغانستان در کشورهای مختلف به عنوان پناهنده رفتند و در ایران رهبری دستور دادند دانش آموزان افغانستانی باید مثل ایرانی ها از تحصیل و دانش بهره مند شوند و این فرق ایران اسلامی با اسلام آمریکایی است؛ اسلام آمریکایی دانش آموز می کشد اما قانون اسلامی می گوید فرزندان مهاجران هم مثل ایرانی ها باید درس بخوانند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های حاج قاسم که با شروع مسئولیت در سپاه بدون مرز قدس انجام داد این بود که زمینه تحصیل همه مسلمانان جهان را در ایران فراهم کند، تصریح کرد: این اسلام ناب است اما اسلام آمریکایی دانشجویان ما را به خاک و خون می کشد که پدر بارها باید زنگ بزند و آخر سر پیام بدهد جان پدر کجاستی؟

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با تأکید بر اینکه اینها ما را مأیوس نمی کند، بلکه در مسیر انقلاب جهانی هر چه بیشتر مصمم تر می کند؛ افزود: خون حاج قاسم را ریختند انقلاب زنده تر شد و الان می فهمیم حاج قاسم چه کرده؛ موشک در نوار غزه چه می کند؟ خودکار که نیست توی جیب از مرز رد بدهی؛ {موشک است} آن هم با انبار و پایگاه و زیر این همه ماهواره و دیده بان و جاسوس و اینجور اسرائیل را بکوبیم.

وی تأکید کرد: شهادت افتخار ما است؛ شهادت، هلاکت نیست، به فرموده امام راحل «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود» هر قطره خون حیاتی طیب دارد که در سرتاسر سرزمین گسترش می یابد؛ مزار حاج قاسم را ببینید! نقطه توجه همه عالم و دلسوختگان است؛ او با شهادت چیزی را از دست نداد بلکه اسلام زنده تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه در انتفاضه اول با سنگ جلوی تانک می ایستادند، اما امروز با موشک جلوی موشک؛ تصریح کرد: این یعنی تأثیر شهادت یک شهید در عالم و باش تا صبح دولتش بدمد که این هنور از نتایج سحر است.

وی با اشاره به شهادت دخترکان معصوم افغان خاطرنشان کرد: پیامبر آنقدر دختر دوست داشت‌ و دختران باید افتخار کنند پیغمبر اکرم پدرشان است؛ این دختران روزه دار و در راه تحصیل علم رفته بودند؛ اسلحه ای به دست نگرفته بودند، اما در کمال ناجوانمردی‌ خونشان به زمین ریخت اما این خون در رگ های دختران و پسران افغانی می جوشد و آنها را در مسیر تحصیل علم و عشق به اهل بیت مصمم تر می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha