چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید شهاب الدین حسینی

حوزه / مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بخش روابط عمومی‌ تمامی ادارات استان می‌توانند نقش موثری در بیان موضوعات مربوط به سنت حسنه وقف و فرهنگ سازی آن در جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که انعکاس مسائل به صورت صحیح به مردم، جزو وظایف روابط عمومی‌ها است، افزود: روابط عمومی‌ها باید بتوانند در درون سازمان ارتباط حسنه، همدلی، انس و الفت را میان کارکنان نهادینه کنند و هم‌چنین ارتباطی مستمر و آگاهانه با رسانه‌های جمعی داشته باشند تا مطالب مهمی که باید به گوش مردم برسد، به خوبی اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش اساسی روابط عمومی‌ها در بیان مسائل و به خصوص موضوعات مربوط به فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: وقف سنت حسنه ماندگار و استمرار ثمره عمر آدمی است که در این راستا روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش گسترده‌ای در ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: اگر ادارات نتوانند در اطلاع رسانی و زمینه سازی این فرهنگ در جامعه حق مطلب را ادا کنند، کوتاهی کرده‌اند و بایستی نقش خود را به درستی در راستای بیان تمامی مطالب مربوط به این امر انجام دهند.

حسینی با تاکید بر این‌که تمامی نقاط مثبت و منفی ادارات و سازمان‌ها باید از سوی روابط عمومی‌ها بیان شود، اظهار کرد: اقدامات ارزنده‌ای در زمینه وقف در ادارات سطح استان و به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد که وظیفه اطلاع رسانی آن بر عهده روابط عمومی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: فرهنگ وقف که به عنوان تحبیس و مال و تسبیل منفعت مطرح می‌شود، تنها زمانی در جامعه گسترش می‌یابد که آگاهی مردم نسبت به این موضوع افزایش یابد و از تاثیر آن بر زندگی دنیوی و اخروی خود آشنا شوند، بنابراین روابط عمومی‌ها می‌توانند در این راستا و با ارتقای اطلاع رسانی‌ها نسبت به آگاهی مردم از طریق رسانه و انعکاس درست مطالب مربوط به این بخش فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص معنای وقف و زمان انجام آن، گفت: وقف زمانی اتفاق می‌افتد که انسان مالی را حبس کرده و از فروش آن جلوگیری کند و سپس منفعت آن را با نیت خود، برای استفاده عموم در اختیار جامعه قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  آذربایجان شرقی با بیان این‌که وقف پیش از اسلام نیز وجود داشته و این دین فقط بر آن سنت صحه گذاشته و آن را تایید کرده است، گفت: سیره اهل بیت (ع) از ابتدای بنای اسلام در جریان این سنت حسنه موقوفاتی داشته‌اند و حتی پیامبر اکرم (ص) نیز اولین و بزرگترین واقف جهان اسلام به شمار می‌رود. وقف در سایر ادیان ابراهیمی نیز وجود دارد و انجام این سنت هم‌چنان در این ادیان تداوم می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha