یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست بازگشت به مردم

حوزه/ حجت الاسلام موسوی در نشست بازگشت مردم با بیان نقش کلیدی مردم در انقلاب اسلامی، گفت: مردم انقلابی و شریف ایران فقط برای صندوق های رای نیستند، بلکه ستون و پشتوانه انقلاب هستند و به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی مردم ولی نعمت مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر پژوهشگاه باقرالعلوم علیه السلام در نشست «بازگشت به مردم» که به همت مدرسه راهبری علم و عمل، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شدبا اشاره به نقش کلیدی و مهم مردم در نظام جمهوری اسلامی که در کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب در مقاطع مختلف به این امر تاکید شده است، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) نقش مردم را در صحنه های مختلف مورد تاکید قرار می دادند و این امر را یکی از بزرگترین نعمت های موجود بر می دانستند. مردمی که از جان و مال و فزرند خود در جهت اعتلای اسلام ناب محمدی دریغ نکردند و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

وی با اشاره رهنمودهایی از مقام معظم رهبری، ادامه داد: در کلام رهبر فرزانه انقلاب حضور مردم در صحنه های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. در رهنمودهای ایشان بازگشت مسئولان و دولتمردان به سوی مردم را یکی از مسائل مهم در تصمیمات کلان کشوری دانسته اند. در واقع و حقیقتا در کلام امامین انقلاب، مردم نقش کلیدی دارندکه باید دولتمردان نظام اسلامی در این جهت به صورت واقعی برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم علیه السلام با بیان نقش مردم در انقلاب اسلامی افزود: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت مردمی بود که به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد و حضرت امام(ره) با پشتوانه ی مردمی توانستند با قدرت های شرق و غرب مبارزه کنند که حاصل این قیام و مبارزه ایجاد نظامی اسلامی و مردمی است که در دنیا بی نظیر است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص حضور و نقش مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، بالا رفتن سطح سواد و بصیرت مردم است که در دوران های مختلف این امر ثابت شده است. در دوران دفاع مقدس و با وجود جنگ و بمباران مردم در صحنه حضور داشتند و حتی با وجود جنگ و احتمال بمباران دشمن پای صندوق های رای حاضر شدند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان و دولتمردان در خصوص بازگشت به مردم، بیان داشت: امامین انقلاب همواره بازگشت دولتمردان به سوی مردم را توصیه می کردند و این مسئله را در دیدار های مختلف گوشزد می فرمودند، لذا بهترین راه برون رفت مشکلات کشور  ختی تحریم های ظالمانه دشمنان نزدیک شدن به اقشار مختلف مردم و شنیدن مشکلات آنها است و این مسئله مهم را فقط برای گرفتن رای مردم نباید مدنظر داشت. باید همواره مردم مسئله کلیدی تصمیمات کلان دولت و مجلس قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، تاکید کرد: مردم انقلابی و شریف ایران فقط برای صندوق های رای نیستند، بلکه ستون و پشتوانه انقلاب هستند و به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی مردم ولی نعمت مسئولان هستند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه خطاب به طلاب حاضر در جلسه، افزود: طلاب و روحانیون نیزباید در کنار مردم باشند و این را یکی از وظایف و شئون طلبگی خود بدانیم و این امر مهم را فقط در ایام خاصی از سال منحصر نکنیم چرا این می تواند یکی از آفت هایی باشد که می تواند به جامعه ما لطمه وارد می کند.

وی در پایان با اشاره به تبلیغات شبانه روزی دشمنان علیه اسلام و انقلاب، اظهار کرد: با وجود تمامی تبلیغاتی که دشمنان از اول انقلاب بر علیه اسلام و انقلاب و بخصوص روحانیت داشته اند، ولی مردم خود را از این صنف روحانیت جدا نکردند و در همه حال و شرایط حساس به روحانیت اعتماد داشته اند. لذا ما روحانیون نیز باید در کنار مردم حضوری فعال داشته باشیم و این ارتباط باید موثر و هموار مستمر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha