پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر اینکه امروز ارتباط با رژیم صهیونیستی یعنی رابطه داشتن با یک رژیم غاصب، تروریست و کودک کش ، اظهار داشت: قطع رابطه با رژیم صهیونیستی کمترین کاری است که امرای کشورهای اسلامی می‌توانند در کشورهای خود دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در نشست شورای معاونین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ظلم گسترده، قتل و غارت در سرزمین فلسطین طی روزهای اخیر، اظهار داشت: امروز مشاهده می‌کنیم رژیم غاصب صهیونیستی از تمام امکاناتش برای توسعه حدود مفروض و ذهنی خودش فروگذار نمی‌کند و برای تصاحب بیشتر خانه‌های فلسطینیان، غصب وغارت و کشتار شهروندان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شریف برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است.  

وی افزود: ما امروز شاهد شهادت زنان، کودکان، پیرمردها و شهروندان فلسطینی در نوار غزه و موشک‌باران این منطقه از سوی رژیم منحوس اشغالگر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه ضمن تشکر از علمایی که طی روزهای اخیر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند اظهار داشت: از علمایی که با صدور بیانیه و یا با به میدان آوردن سازمان‌های تحت اشراف و اختیارشان از جمله الازهر شریف و تجمع علمای مسلمین، حرکت ظالمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند تشکر می‌کنم. همچنین به مراکز و مؤسساتی که تاکنون اعلام موضع نکردند توصیه می‌کنیم که نقش و مسئولیت خودشان را در قبال جهان اسلام ایفا کنند و به صحنه بیایند و با محکوم‌کردن این حرکات نشان دهند در قبال جهان اسلام و ظلمی که امروز به مردم فلسطین می‌شود مسئول هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: به علمای وهابی توصیه می‌کنیم به‌جای افراطی‌گری و عصبیت و فتوا به قتل نفوس محترمه، به میدان بیایند و علیه عادی‌سازی رابطه با رژیم اشغالگر قدس فتوا دهند و بدانند اگر همراه با جامعه اسلامی و مقاومت اسلامی نشوند خیلی زود حتی امرایشان هم علیه آنها دست به اقدام خواهند زد و نوع تفکر افراطی‌شان را به گوشه‌ای خواهند راند و در انزوا مورد نفرت و انزجار جامعه اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: نمی‌شود انسانی عالم دین باشد و امروز ظلمی که به طور گسترده علیه فلسطین جاری می‌شود را نبیند، نمی‌شود انسانی خودش را حامل قرآن کریم بداند و دستورات قرآن کریم در مقابله با ظلم، قتل نفوس محترمه و کودک کشی را نادیده بگیرد؛ حامل قرآن کسی است که به قرآن عمل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تأکید کرد: ما به علمای وهابی توصیه می‌کنیم که نشان دهند فهم قرآنشان فهم عمیقی است و این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و با جامعه اسلامی، کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در سراسر جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی هم‌صدا و هم سخن شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه به امرای جهان اسلام توصیه می‌کنیم ارتباط خود با رژیم اشغالگر قدس را قطع کنند، اظهار داشت: امروز رابطه داشتن با رژیم صهیونیستی، رابطه داشتن با یک رژیم غاصب، دولت تروریست و کودک کش است؛ قطع رابطه با رژیم صهیونیستی کمترین کاری است که امرای کشورهای اسلامی می‌توانند در دولت خود دنبال کنند.

وی افزود: به امرایی که عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک پروژه برای خودشان تعریف کرده‌اند توصیه می‌کنیم که اگر امارت و حکومت خودتان را دوست دارید از ظالم پشتیبانی نکنید چون سنت الهی بر این قرار گرفته که ظلم در جهان بقا نخواهد داشت و ظالمان به سزای ستم خودشان در همین دنیا خواهند رسید و اثر اعمال ظالمانه خودشان را در همین دنیا مشاهده خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اینکه خیلی شرم‌آور است که برخی از امرای جهان اسلام پروژه عادی‌سازی را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: این عادی‌سازی کمک به ظالم است و کمک به ظالم خلاف نص صریح قرآن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: توصیه‌ای هم برای مردم یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی داریم. این سرزمین، سرزمینی است که مقاومت اسلامی در آن جریان دارد و شما این سرزمین را با قتل و غارت غصب کرده‌اید و امروز شاهد یک نوع مقاومت در مقابلتان هستید. این مقاومت نتیجه نهایی و قطعی و برگشت‌ناپذیر اعمالی است که شما در طول بیش از ۷۰ سال در اینجا انجام داده‌اید؛ این مقاومت، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی، ظلم، زور، کودک کشی و غصب و غارت شماست.

وی با بیان اینکه مقاومت تنها راهی است که برای مردم فلسطین باقی‌مانده است، اظهار داشت: امروز مردم فلسطین نشان دادند با ساخت موشک کیان و هستی رژیم صهیونیستی را تهدید کرده‌اند و این موشک‌ها کمترین پاسخی است که به ظلم بیش از ۷۰ ساله رژیم غاصب داده می‌شود. امروز این موشک‌ها خانه‌های امن شما در سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درآورده و امنیت را بر سر شما خراب کرده است و نشان داده که اسرائیل جای امنی برای زندگی نیست و همان‌طور که خودتان در کتاب‌هایتان نوشته‌اید که یک شکستی در آینده برای رژیم صهیونیستی حاصل خواهد شد و این موشک‌ها جرقه‌های اولیه این شکست نهایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: ما به شهروندان صهیونیست توصیه می‌کنیم به خانه‌های اصلی خودشان بازگردند. همچنین به سرمایه‌دارشان توصیه می‌کنیم به آمریکا بروند و در آنجا برای خودشان به فکر سکونت باشند زیرا اینجا از این به بعد محل امنی برای زندگی آنها نخواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حمایت گسترده و عمیق خودمان را از ملت فلسطین اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: ان‌شاءالله به‌زودی پایگاهی برای حمایت از کودکان، زنان و خانواده‌ها و شهروندان بی‌دفاع فلسطین تأسیس خواهیم کرد و افرادی که امکان حضور در صحنه جهاد و مقاومت در فلسطین را ندارند، بتوانند با مال و امکاناتی که در اختیار دارند در خدمت مردم فلسطین باشند.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال ۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد، تأسیس سایتی برای جمع‌آوری حمایت و کمک به کودکان، زنان و خانواده‌های فلسطینی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان تأکید کرد: ما دعا می‌کنیم برای مردم فلسطین که خداوند صبر و مقاومتشان را افزایش دهد و ان شاءالله بتوانند به‌زودی این خانه عنکبوتی رژیم جعلی صهیونیستی را پاره‌پاره کنند و پیروزی نزدیک است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha