دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت الله اعرافی با کارکنان مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم-حجت الاسلام حامدی

حوزه/ چند سال است محل برگزاری نماز جمعه به این وضع نامطلوب افتاده و مردم با این وضعیت باد و باران و گرما به نماز جمعه می آیند و انسان از این وضعیت نامناسب که مردم در باد و گرد و خاک و حتی باران مشغول نماز باشند، خجالت می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در دیدار با اعضای شورای شهر استان قم که در دفتر امام جمعه پردیسان در قم برگزار شد با بیان این که نقش امام جمعه پی گیری، مطالبه گری، همیاری و همکاری با همه مسئولین برای رفع مشکلات شهر و مردم است، گفت: در این مسئله بنده بسیار تأکید و اصرار دارم و در طول مدت ۱۰ سالی که در گذشته امام جمعه بودم همین روش را طی کردم.

امام جمعه پردیسان قم افزود: مردم در شهر پردیسان مطالباتی دارند، مجتمع هایی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های لازم ایجاد شده، بعضی مشاهده شده مغازه های بدون مجوز ساخته شده، این مطالبات هر روز بیشتر می شود، مردم چون دستشان به مسئولین نمی رسد، امام جمعه شهر را پناهگاه خود می دانند و حرف ها و درد دل های خود را می گویند.

وی بیان داشت: از سویی امام جمعه شهر می تواند از مسئولین بابت مشکلات به حق مردم و رفع  آن نیازها مطالبه گری کند و بنده هم حتما و صددرصد هر مطالبه به حق مردم را که همه چیز نظام و انقلاب هستند، با وقوع نتیجه لازم پی گیری خواهم کرد و در این مسئله با کسی تعارفی هم نخواهم داشت و کوتاه نمی آیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: خدمت به مردم وظیفه مسئولین نظام است و این خدمت باید از بهترین ها باشد و باید به خود هم ببالیم که خدمت گذار این مردم هستیم و بالاتر این که در نظامی مسئولیت را قبول کردیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس ولی فقیه قرار دارد. مسئولین هم بدانند این مشروعیت را از ولایت فقیه گرفته اند و باید ملتزم به این امر در بحث خدمت گذاری باشند.

امام جمعه پردیسان افزود: امام جمعه شهر در عین حال که تضاد و در صدد مقابله و تقابل با مسئولین نیست، بلکه کمک کار است، از سوی حافظ منافع مردم است و لازم است براساس قوانین و ضوابط مشکلات مردم رفع شود تا مردم از هر لحاظ ضرر نکنند.

وی با اشاره به مشکلات شهر پردیسان و عدم در نظرگرفتن مکانی برای نماز جمعه و مسجد جامع بیان داشت:  با خبر شدیم این مکانی که نماز جمعه در آن در حال ساختن است، برای فضای سبز در نظرگرفته شده بود و این مطالبه به حق است، اما سؤال بنده از مسئولین شهر این است چرا این فضا تغییر کاربری داده شده، مگر این همه جمعیت نیاز به فضای سبز ندارد و بالاتر چرا مسئولین شهر مکانی را برای ساخت نماز جمعه در نظر نگرفته اند. آیا این از وظایف امام جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: مسئله دیگر این است حتی برای ساخت محل نماز جمعه شهر پردیسان، امام جمعه سابق حجج اسلام والمسلمین قوامی و غفوری زحمت و تلاش فراوانی کشیده اند، چرا باید امام جمعه عهده دار ساخت محل نماز جمعه باشد. مگر این از وظائف مسئولین شهر نیست. آیا این مطالبه بزرگی است.

امام جمعه پردیسان افزود: الان چند سال است محل برگزاری نماز جمعه به این وضع نامطلوب افتاده و مردم با این وضعیت باد و باران و گرما به نماز جمعه می آیند و انسان از این وضعیت نامناسب که مردم در باد و گرد و خاک و حتی باران مشغول نماز باشند، خجالت می کشد.

وی بیان داشت: جالب است در روز ۱۳ فروردین ما فکر نمی کردیم مردم به نماز جمعه بیایند ولی  سیل زیادی از مردم به نماز جمعه برای اقامه نماز آمده بودند و در همان زمان گرد و خاک عجیبی بلند شد، همه جا خاکی و بنده شرمنده مردم شدم، خجالت کشیدم، آیا باید وضعیت تنها نماز جمعه شهر این گونه اسفناک باشد که با چند پرده بخواهیم جلوی باد را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: پس مسئولین شهر چه وظائفی دارند. چرا چند سال است  مصلای پردیسان گرفتار چندین ستون است و مردم داخل ستون نشسته اند، اقامه نماز جمعه می کنند؛ اینها مطالبات به حق است و باید هر چه زودتر برای رفع آن فکر فوری شود.

امام جمعه پردیسان در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: تأکید رهبر انقلاب بر برگزاری انتخاب با شکوه و انتخاب فرد اصلح برای رفع و مدیریت مشکلات کشور است. مسئولین شهر تلاش کنند تا شاهد انتخابات باشکوهی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha