پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلبگی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت امام زمان(عج) ملایر با بیان اینکه حرکت در مسیر اهل بیت(علیهم السلام) از مقدس‌ترین راه‌ها و انتخاب‌ها است، گفت: آینده فرا روی حوزه در چند بعد قابل بررسی است، که لازم است جوانان با ابعاد و ویژگی‌های آن آشنا شوند.

حجت الاسلام علیرضا شمس، مدیر مدرسه سفیران هدایت امام زمان(عج) ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاری حوزه در همدان، با بیان اینکه دوران جوانی و نوجوانی، دوران انتخاب و مشخص شدن مسیر آینده افراد است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ارکان تصمیم گیری و انتخاب مسیر این است که انسان به درست بودن مسیر یقین پیدا کند.

وی با طرح این سوال که انسان در عالم، سرباز چه کسی باید باشد و در کدام مسیر خدمت کند که هم محسنه دنیا را داشته باشد و هم حسنه آخرت را، مطرح کرد: انسان باید به جایی برود که ماندگارترین، صحیح‌ترین و مقدس‌ترین راه باشد که یکی از این راه‌ها، طلبگی و انتخاب سربازی حضرت ولی عصر(عج) و خدمت به دین است.

مدیر مدرسه علیمه سفیران هدایت امام زمان(عج) ملایر با بیان اینکه حرکت در مسیر اهل بیت(علیهم السلام) از مقدس‌ترین راه‌ها و انتخاب‌ها است، گفت: آینده فرا روی حوزه در چند بعد قابل بررسی است، که لازم است جوانان با ابعاد آن آشنا شوند.

وی افزود: کسی که مراحل حوزوی و سطوح مختلف آن را پشت سر می‌گذارد و مدارک بالای حوزوی را کسب می‌کند در جامعه کارکردهای مختلف و موثری می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام شمس فضای کاری و آینده طلاب را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: اگر در کنار دروس عمومی، طلاب دروس تخصصی را هم به خوبی فرا بگیرند، قطعا موفقیت‌های خوبی در آینده در انتظار آنها است.

وی با اشاره به اینکه دانش پژوه‌های حوزه در عرصه‌های مختلف جزو موفق‌ترین افراد در جامعه هستند، مطرح کرد: قضاوت، وکالت، تدریس در مراکز علمی، حضور در ارگان‌ها و دفاتر نمایندگی و فعالیت در عرصه تولید علم، تنها گوشه‌ای از حوزه‌های فعالیت طلاب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha