سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امتحانات طلاب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، نحوه برگزاری امتحانات را اعلام کرد.

حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط فعلی و نحوه برگزاری امتحانات، با اشاره به اینکه مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و... برای همه ما و مدارس لازم الاتباع بوده و هست، تاکید کرد: سلامت طلاب، اساتید و کادر مدارس اولویتی غیرقابل اغماض است و در مدت بیش از یکسال گذشته، نهایت تلاش صورت گرفت تا ضمن حفظ کیفیت و استمرار آموزش، این امر در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.

وی از اهمیت و لزوم ارزیابی دقیق، گفت و اضافه کرد: در این خصوص، با توجه به برگزاری مجازی بخش عمده کلاس ها در سال گذشته، امتحانات مقاطع با رعایت تمام اصول بهداشتی به صورت سراسری، حضوری و یکسان با دقت ویژه نسبت به ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا، برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام علوی آزیز با بیان اینکه همه امتحانات به جز مقاطع (پایه های ۳ ، ۵ ، ۸ و ۱۰) به مدارس واگذار شده است، افزود: اگر در تاریخ برگزاری امتحانات حضوری مقاطع، شرایط بهداشتی به گونه ای باشد که متصدیان امر و مسئولان ستاد مقابله با بیماری کرونا، فعالیت های حضوری را حتی با رعایت ضوابط بهداشتی منع کنند، به طور قطع زمان برگزاری امتحانات به تعویق خواهد افتاد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برگزاری سایر امتحانات به طور کامل در اختیار مدارس می باشد و تعداد کم طلاب در هر پایه تحصیلی (حدود ۱۵ نفر در هر پایه در مدارس ) شرایط را برای رعایت کامل ضوابط بهداشتی فراهم می کند، تصریح کرد: البته در سال جاری الزامی به شرکت در امتحانات حضوری خرداد ماه نیست و همه طلاب این حوزه می توانند با توجه به برنامه ریزی های گفته شده در مورد واکسیناسیون، با تشخیص خود و هماهنگی مدرسه در امتحانات شهریور شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: علاوه بر این حتی اگر شرایط برگزاری حضوری در شهریور هم فراهم نبود، تمهیدات برگزاری آزمون حضوری مقاطع در سال تحصیلی آینده و اولین زمانی که متولیان امر بهداشت، اجازه برگزاری حضوری آزمون را بدهند، اندیشیده شده است. بنابراین، با لحاظ تمام ضوابط و شیوه نامه های مقابله با کرونا، شرکت در امتحانات این مرحله اختیاری است و طلاب می توانند در زمان دیگری که شرایط شخصی در مورد دستورالعمل های بهداشتی فراهم باشد، امتحان بدهند.

وی افزود: با هماهنگی مدارس و مراکز استانی این حوزه علمیه در خراسان شمالی و جنوبی، حتی منعی به منظور اخذ امتحان حضوری در محل منزل، نزدیک ترین مدرسه به محل اسکان و... برای کسانی که عذر موجه دارند، نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 0
    واقعا ظلمه که انقد پافشاری روی حضوری بودن دارید. ما مجازی میخونیم.‌ مجازی قدرتِ حضوری رو نداره. پس باید قبل از اینکه حضوری میکردید امتحانات رو؛ کلاسها رو حضوری برگزار میکردید. چون همون امتحانی که حضوری هستش و با رعایت پروتکل های بهداشتی با وضعیت قرمز به ما آسیب نمیزنه، کلاسهای حضوری هم آسیب نمیزنه. چون شما گفتید که با توجه به ظرفیت پایه ها در هر کلاس و در هر حوزه اشکالی برای حضوری بودن در امتحانات پیدا نمیشه، پس برای کلاس های حضوری هم پیدا نمیشد.