شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وقف

حوزه/معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف بدون وجود مردم غیرقابل اجراست، بنابراین باید بتوانیم که سهم مردم در موقوفات را به صورت کامل شناسایی کنیم و از سوی دیگر در بحث عملی کردن نیت واقفین، کارگزاران خوبی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در جلسه تخصصی وقف که با حضور معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار گردید، در سخنانی با اشاره به اهمیت دینی و مردمی وقف، بیان داشت: باید بتوانیم در نهادینه سازی سنت وقف در جامعه اسلامی عملکرد موفق و درستی از خود نشان دهیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: با فرهنگ سازی می‌توان نقش مهمی در ارتقای سنت حسنه وقف را در جامعه داشته باشیم و برای رسیدن به این مهم نیازمند انجام برنامه‌های تبلیغی هستیم.

مرادنیا به برخی از ثمرات و تاثیرات مثبت وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کمترین اثر وقف در جامعه از بین رفتن فقر، کمک به بخش درمان و ارتقای فرهنگ دینی است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: استان کردستان با نثار بیش از ۵۴۰۰ شهید دِین خود را به این انقلاب و نظام ادا کرده‌است.

معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقف بدون وجود مردم غیرقابل اجراست، بنابراین باید بتوانیم که سهم مردم در موقوفات را به صورت کامل شناسایی کنیم و از سوی دیگر در بحث عملی کردن نیت واقفین، کارگزاران خوبی باشیم.

حجت الاسلام نوری‌زاده تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم حمایت دولت از وقف و احیای موقوفات در کشور است، زیرا با این کار می‌توان بهره‌وری وقف را در کشور چند برابر کنیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تصریح کرد: در روزها، ماه ها و ۲ سال اخیر اداره اوقاف کردستان سهم بسزایی در کمک و توزیع بسته‌های معیشتی در این استان داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همچنین اوقاف و امور خیریه کردستان در بحث تهیه و اهدا جهیزیه، کمک به آزادسازی زندانیان و دیگر کارهای خیر همواره پیشقدم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha