پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغاز دوره نظام تربیتی

حوزه/معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: دوره آموزشی نظام جامع اندیشه اسلامی در تابستان ۱۴۰۰ برگزار می گردد در این دوره ۲۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور شرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، هدف از برپایی این دوره را آشنایی طلاب با طرح کلی و نظام‌مند از معارف اسلامی دانست و افزود: آشنایی با تاریخ و تحولات فکری جهان اسلام و مسائل نو پدیده جامعه اسلامی و تعمیق و تحکیم دینداری و ارزش های معنوی از مهمترین اهداف این دوره ارزشمند آموزشی است.

وی اظهار داشت: کسب توانایی فکری و علمی با مواجه شبهات و اندیشه باطل انحرافی، تاثیرگذاری فکری و گفتمان سازی فرهنگی نیز از جمله از ثمرات و نتایج این دوره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری ادامه داد: یکی از ویژگیهای این دوره  جهت‌بخشی به برنامه درسی و مطالعات  طلاب در راستای نقش آفرینی تمدنی  است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: بهره‌گیـری طلاب از اندیـشه ها و متـون اصلی متـفـکران نـظام سـاز و تـمدن گـرای مسـلمان و بهره‌مندی از مدرسان فرهیخته حوزوی و حضور ۳۰ روزه در جوار آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) دانست.

وی افزود: اعطای گواهی پایان دوره به کسانی که این مرحله را با موفقیت به پایان می رسانند و با توجه به تفاهم صورت گرفته  با معاونت پژوهش، در این دوره، کلاس آموزش مهارتهای پژوهشی به صورت روزانه یک جلسه صورت می گیرد و در پایان کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند، علاوه بر گواهی پایان دوره، از شرکت در دروس مهارتهای پژوهشی در مدرسه معاف می شوند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان داشت: با توجه به حجم ثبت نام کنندگان در این دوره، قطعا متقاضیان جهت شرکت در دوره، مورد گزینش قرار خواهند گرفت، لذا طلاب پایه ۳ به بالا در مدارس علمیه بلند مدت و  طلابی که ۵۰ واحد آموزشی در مدارس علمیه سفیران هدایت گذارنده، می توانند از تاریخ ۲۰ تیر تا ۱۰ خرداد با مراجعه به سامانه پیشخوان حوزه علمیه  به آدرس http://login.ismc.ir. در این دوره ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است: این دوره از ۱ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ، به مدت ۳۰ روز در  مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عمار IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    با سلام و احترام خواهشمند است با توجه به اهمیت این طرح در نگرش و زندگی طلاب اگر امکان دارد این طرح در قم هم برگزار شود البته برای کسانی که امکان حضور در مشهد مقدس را ندارند مثلا متاهل ها و... با تشکر جزاکم الله خیرا
  • محسن جمال زاده IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    باسلام کاش شرح بیشتری داده میشد مثلا اینکه در این یک ماه چه کتاب هایی قرار هست مطالعه گردد.