جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موشک

حوزه/ تحلیلگر برجسته عرب گفت: الان موشک های یمنی به ینبع رسیده که بسیار نزدیک به بندر ایلات در اسرائیل است و ممکن است به آن هم برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از کاوش مدیا، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته عرب و فلسطینی تبار در جدید ترین ویدیو خود از حقایق جنگ غزه و پیروزی نهایی مقاومت و شکست قطعی اسرائیل سخن گفت.

وی گفت: ما در لحظات تاریخی به سر می بریم، ما پیروز شدیم، واقعا پیروز شدیم. یک پیروزی بزرگ البته برخی ها تلاش می کنند آن را تقلیل دهند؛ چه از اسرائیلی ها چه از متحدان عربشان می گویند؛ چه استفاده ای کردید؟ و در آن تشکیک می کنند اما نه، ما پیروز شدیم و بر خلاف اراده آنها هم پیروز شدیم.

وی با اشاره به دلایل و نشانه های این پیروزی بزرگ گفت:  دلیلش هم این میانجی گری ها است. چرا برای میانجیگری اقدام می کنند؟ چرا آمریکا آمده؟ چرا فرانسوی ها آمدند؟ چرا اردن و مصر و قطر فعال شدند؟ به خدا همه این ها نگران اسرائیل اند و با دستور آمریکا وارد عمل شدند؟

عطوان گفت: همه از سرنوشت اسرائیل می ترسند و می خواهند آن را نجات دهند هیچ کدام به فکر فلسطین نیستند. به خدا اصلا خواهان ماندن فلسطین نیستند، اگر بودند هواپیماها و تانک ها و موشک هایشان را حرکت می دادند و در کنار فلسطین می ایستادند، اما این کار را نمی کنند. چون اولا از مردم خودشان بیم دارند که ممکن است انقلاب کنند .

شما که حریف حماس نشدید چگونه حریف ایران با ۵۰۰ هزار موشک می شوید

وی افزود: صراحتا لیبرمن این شخص نفرت انگیز که اتفاقا با هوش هم هست تمام مصیبت های اسرائیل را در چهار پنج کلمه خلاصه کرد: گفت شما در اسرائیل ۱۰ روز است که حریف حماس و موشک هایش نشدید پس چگونه می خواهید حریف ایرانی شوید که ۵۰۰ هزار موشک در تمام ابعاد و کلاهک های جنگی متفاوت دارد.

عطوان ادامه داد: یا چگونه می خواهید حریف حزب الله شوید که ۱۵۰ هزار موشک دارد؟ چگونه می خواهید حریف همین یمنی هایی شوید که می گفتید یک مشت فشفشه در غارهای صعده دارند. الان موشک های یمنی به ینبع رسیده که بسیار نزدیک به بندر ایلات در اسرائیل است و ممکن است به آن هم برسد.

موشک‌های یمنی در راه بندر ایلات اسرائیل

وی تصریح کرد: اسرائیلی ها فکر می کردند با انتقال پروازها از بن گوریون و اللد به فرودگاه رامون از موشک های فلسطینی در امان می مانند اما موشک ها به رامون هم رسید. ۲۵۰ کیلومتر فاصله داشت و رسید بعید نیست موشک های یمنی هم به ایلات برسد. همانطور که فلسطینی ها خط لوله عسقلان- ایلات را زدند که جایگزین کانال سوئز می شد و خیلی به آن امیدوار بودند.

تحلیگر برجسته عرب خاطر نشان کرد: به خدا این جنگ خیر و برکت بسیاری دارد حتی برای کشورهای سازش کننده با اسرائیل اگر این جنگ دو ماه دیرتر اتفاق می افتاد اسرائیل به ریششان می خندید و جنس بنجل گنبد آهنین به آنها می فروخت و معتقد بودند گنبد آهنین از پاتریوت بهتر است. اما این جنگ گنبد آهنین را هم رسوا کرد اسرائیل برای آن بازار گرمی می کرد و می گفت بهتر است و از ما حمایت می کند اما هرگز حمایت نکرد.

وی گفت: غزه ایستاده است و مقاومت ایستاده است و شروط خود را تحمیل خواهد کرد فلسطینی ها تسلیم فشارعرب ها نمی شوند نه با گرسنگی و نه باج خواهی و نه با تهدید، کرنش نخواهند کرد و اتفاقا این فلسطینی ها هستند که دستور کارها را مشخص می کنند بدون هیچ دخالت خارجی آنها خودشان تصمیم گیر هستند. به علاوه اینکه اسرائیل دچار فروپاشی شده اقتصادش فروپاشیده و اگر فرودگاه ها را باز کنند خواهید دید که چگونه صهیونیست ها سوار کشتی و هواپیما شده و به نیویورک و لندن فرار می کنند.

شرکت های مهم فناوری اسرائیل را ترک کردند

وی ادامه داد:  همانطور که شرکت های مهم فناوری اسرائیل را ترک کردند، همانطور که در انتفاضه دوم همه به لندن و نیویورک فرار کردند و ما آنها را در خیابان های لندن دیدیم خوشحال بودند که اسرائیل را ترک کردند همه این اتفاقات تکرار پذیر است.

عطوان در پایان گفت: ما اکنون در لحظات یک پیروزی تاریخی هستیم و برادران شما در غزه بر تمام معادلات چیره شدند و با وجود گرسنگی و محاصره از مسجدالاقصی دفاع کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha