شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و از جان‌گذشتگی اجازه ندادند دشمنان انقلاب و اسلام وارد خاک میهن اسلامی ایران شوند و در میان این رزمندگان نقش عشایر بسیار پررنگ بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر کشور و علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و جمله معروف امام خمینی(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و از جان‌گذشتگی اجازه ندادند دشمنان انقلاب و اسلام وارد خاک میهن اسلامی ایران شوند و در میان این رزمندگان نقش عشایر بسیار پررنگ بود.

وی به نقش عشایر در کشور تاکید کرد و افزود: عشایر در تمام نقاط کشور به خصوص در مناطق ایلام، مهران، صالح‌آباد، نفت‌شهر و دیگر مناطق با فداکاری تا پای جان در برابر دشمنان ایستادگی کردند و همواره در حوزه‌های مختلف کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و سازمان‌ها و ادارات وابسته که همواره تلاش کردند تا در مسیر اهداف و رسالت وزارت جهاد کشاورزی گام بردارند، قدردانی کرد.

وی از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی که با برنامه‌ریزی و اقدامات خود در مناطق جنگلی، مراتع، بیابان‌ها خدمت‌رسانی می‌کند نیز قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان نیز اشاره و بیان کرد: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، برنامه‌ریزی در زمان کمبود مرغ در بازار و دیگر موفقیت‌ها این اداره‌کل موجب خشنودی است.

وی با بیان اینکه سازمان امور عشایر با برنامه‌ریزی و اقدامات خود نقش عشایر در کشور را برجسته کرده، اظهار داشت: ۲۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان از طریق عشایر تأمین می‌شود و این تنها یکی از مزیت‌های عشایر به شمار می‌رود. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: خوشبختانه اداره‌کل امور عشایر استان با درک جایگاه عشایر سعی کرده است تا تمام خدمات مورد نیاز این قشر از جامعه را تأمین کند.

وی در پایان گفت: آموزش و ساخت مدارس تأمین برق، آب و توسعه راه‌ها جزو اقداماتی محسوب می‌شود که امور عشایر برای رفاه عشایر استان انجام داده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha