جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه علمیه خواهران قزوین

حوزه / نشست مجازی  جمعیت با موضوع «مادری اکسیر جوانی» با همکاری حوزه علمیه خواهران و کانون خادمیاران رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  دکتر موحدی نیا، عضو هسته جمعیت و سلامت مرکز رشد دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) صبح امروز در نشست مجازی جمعیت با موضوع «مادری اکسیر جوانی» که در حوزه علمیه خواهران قزوین و با حضور جمعی از طلاب و اساتید برگزار شد، با  بیان فواید فرزند آوری و ارتباط مستقیم آن با نشاط و سلامت مادران، گفت: در کشورهای پیشرفته بارداری یک حق برای زنان است.

 وی ادامه داد: نرخ رشد بارداری در سن بالای ۴۰ سال در کشور آمریکا ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته و بارداری نوجوانان در کشورهای غربی مورد حمایت قرار می گیرد تا فرزندان را سقط نکنند و به جامعه وارد نمایند.

دکتر موحدنیا  با توجه به مقالات پزشکی معتبر دنیا، افزود: مادر بعد از ۱۸ ماه می تواند یک بارداری سالم و یک جنین سالم داشته باشد، اما نکته قابل توجه اهمیت به تغذیه و استفاده از مکمل های مناسب برای تقویت بنیه مادران است.

وی با  بیان اینکه عمل سزارین در هیچ جای دنیا پذیرفته شده نیست، تصریح کرد: زایمان به طریق سزارین به علت اینکه یک عمل جراحی ماژور است در هیچ جای دنیا انتخابی نیست، فقط در شرایط بسیار ضروری اتفاق می‌افتد.

 عضو هسته جمعیت سلامت دانشگاه امام حسین (علیه الاسلام) با اشاره به اینکه ابتلاء به انواع سرطان ها در مادرانی که فرزندان بیشتری متولد می کنند، خاطرنشان کرد: در بارداری های زودتر یا در بارداری هایی با سن بالاتر این ابتلائت کاهش بیشتری خواهد داشت و اثرات نشاط و شادابی در مادران بیشتر مشاهده خواهدشد.

 دکتر دویلان، مسئول کانون مشاوره آستان قدس در قزوین نیز در ابتدای نشست، ظرفیت های کانون های رضوی برای حمایت از بانوان و ارائه خدمات رایگان به افراد نیازمند در زمینه مشاوره سخن گفت و از طلاب برای همکاری با خادمیاران رضوی دعوت به عمل آورد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha