جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به مشارکت حداکثری و فعال در انتخابات ۲۸ خرداد، بیان کرد: مردم با حضور در انتخابات یکبار دیگر اراده و ایستادگی بر آرمان های انقلاب و شهدا را به رخ جهانیان می کشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم  اختتامیه جشنواره خطابه قرآنی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، به بیان حدیث شریفی از حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرمودند «  رحم اللّه امرءا عمل عملا صالحا فأتقنه» گفت: از پیامبر گرامی اسلام روایتی است که ایشان می فرماید خداوند رحمت کند مومنی را که کار خود را به صورت متقن و بی نقص انجام می دهد، روایتی که می توان در بسیاری از ابعاد زندگی آن را به عنوان سرمشق خود به حساب آورد و از آن برای قواعد زندگی استفاده کرد.

وی افزود: رسالت طلاب تبلیغ دین مبین اسلام است و برای این مهم فقط دانش نیاز نداریم، علم و دانش پیش فرض اصلی است و مهم ترین ابزاری است که برای انجام تبلیغ دین نیاز داریم  غیر از این اموری دیگر را  لازم است که مربوط به مهارت می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: خطابه و توانایی استفاده از ابزار تبلیغ به عنوان مهارتی است که برای طلاب ضروررتی انکار ناپذیر است و باید در آن مهارت حداکثری داشته باشیم و اگر بتوانیم این مهارت را به نحو مطلوب داشته باشیم و با استعانت از پروردگار اخلاص را به آن عجین کنیم به طور قطع آثار و برکات تبلیغ ما مرزی نخواهد داشت و به محدوده افرادی که پای سخن ما می نشینند خلاصه نمی شود و آثار و گستره آن نیز افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: جشنواره خطابه قرآنی در همین راستا طراحی شد و به عنوان اولین جشنواره در حوزه خطابه بوده است و امیدواریم برای سال آینده این جشنواره را در ابعاد ملی برگزار نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به مشارکت حداکثری و فعال در انتخابات ۲۸ خرداد، بیان کرد: مردم با حضور در انتخابات یکبار دیگر اراده و ایستادگی بر آرمان های انقلاب و شهدا را به رخ جهانیان  می کشند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha