جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قادری

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تقویت زنجیره انسانی برای افزایش امید و خودباوری را شعار طرح مهرواره محله همدل عنوان کرد و از مشارکت ۲۰۰ محله‌ی استان در این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری، صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ تمدید شده، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح مهرواره محله همدل در بیش از ۲۰۰ محله استان در حال اجرا ‌است که می‌تواند روح امید را در جامعه ایجاد کند.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: امروز که به صورت مداوم احساس ناامیدی به جامعه پمپاژ و تلاش می‌شود تا گفتمان امید و توان پیشرفت به عنوان یک سرمایه ‌اجتماعی بزرگ، از مردم ستانده شود، طرح محله همدل می‌تواند با تکیه بر توان گروه‌های مردمی نقشی موثر در دمیدن روح امید و حل مشکلات محله‌های بوشهر ایفا کند.

وی افزود: پس از طرح مواسات همدلی که سال گذشته با هدف همدلی مردم در رفع نیازهای یکدیگر اجرا شد، مهرواره محله همدل به عنوان مرحله بعد با بهره‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب طراحی و اجرا شده‌است.

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در قالب این طرح تیم‌های مردمی با آسیب‌شناسی و مسئله‌یابی، برای حل معضلات و مشکلات محله خود برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: طرح مهرواره محله همدل اقدام در راستای حل مشکلات مربوط به ۱۴ محور اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، زنان، اخلاقی، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، حقوقی، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، فساد و انحراف عملکرد را در محله‌ها دنبال می‌کند.

قادری اضافه کرد: طرح مسأله و اقدام برای حل آن با توجه به شرایط و موقعیت هر شهرستان و هر محله متفاوت است، با این حال ۱۲۰ بسته پیشنهادی به عنوان پیشران هسته‌های کنشگر به آنها ارائه شده‌ است.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تیم‌های مساجد، تکایا، هیئات، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، موسسه‌های تبلیغی و سایر گروه‌های مردمی ائم از گروه های جهادی، خادمیاران رضوی، خیریه ها و... پس از مساله یابی، مشکلات محله خود را با محوریت و رهبری امام جماعت محله در سامانه مهرواره رقابتی ثبت می‌کنند و با برنامه‌ریزی اقدامات لازم را در راستای رفع مشکل انجام می‌دهند که در پایان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری پایش و داوری می‌شود.

وی افزود: جهت ثبت نام کافیست عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال نمایند و در صورت بروز هرگونه اشکال در فرآیند ثبت نام سامانه یارا به شماره ۰۲۵۹۱۰۰۹۶۵۰ آماده پی‌گیری و رفع موانع خواهد بود.

قادری اعلام کرد: در مرحله شهرستانی و استانی مهرواره ۷۰ درصد امتیازات تیم شرکت کننده از سوی گروه پایش و ۳۰ درصد از سوی مردم اعطا می‌شود و در مرحله کشوری ۷۰ درصد امتیازات از سوی مردم اختصاص می‌یابد.

معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر افزون بر ۲۰۰ محله در سطح استان بوشهر تحت پوشش راهبرهای مذهبی و فرهنگی قرار دارند اما تعداد محله‌های استان بسیار بیش از این است و از قشرهای مختلف مردم دعوت می‌شود با باور به همت و توان خود برای شرکت در این طرح و بهبود مشکلات محله پیرامون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha