پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ زمان حیات با برکت امام سجاد(علیه السلام)فشار و اختناق در بالاترین حد بود و حتی کسی جرأت نفس کشیدن نداشت، لذا حضرت برای اینکه راه اهل بیت(سلام الله علیهم) را زنده نگه دارند در دعاهایشان از درود بر محمد و آل محمد استفاده می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای برگزاری بین المللی کنگره امام سجاد(علیه السلام) فرهنگ سازی نسبت به صحیفه سجادیه را مهم دانسته و گفت: امام سجاد(علیه السلام) با زبان دعا به فرهنگ سازی در حوزه تعلیم و تربیت، تبلیغ و ستیز سیاسی پرداخت و فرهنگ دعای شیعی را نهادینه کرد و میراث گرانبهایی را در باب رابطه انسان و خدا برای مسلمین بلکه بشریت به ودیعه نهاد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فشار و خفقان سیاسی در دوران امامت امام سجاد(علیه السلام)، گفت: زمان حیات بابرکت امام سجاد(علیه السلام)فشار و اختناق در بالاترین حد بود و حتی کسی جرأت نفس کشیدن نداشت، لذا حضرت برای اینکه راه اهل بیت(سلام الله علیهم) را زنده نگه دارند دردعاهایشان از درود برمحمد و آل محمد استفاده می کردند.


عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به روایت «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ فَکَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»، خاطرنشان ساخت: هنر شما باید این باشد که صحیفه سجادیه را به زبان های دیگر به صورت ساده ترجمه کنید؛ زیرا برای گسترش معارف اهل‌بیت(سلام الله علیهم) همین اندازه کافی است که معارف اهل‌بیت را درست فرا بگیریم و آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسان‌شناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه می‌اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha