دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ هم اندیشی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت در موسسه آموزشیش امام خمینی (ره)

حوزه/ نباید از این مسئله غفلت کرد که در شرایط کنونی مهمترین بحران فرهنگی در بحث جمعیت، بحران تجرد در میان جوانان کشور در ایران است. متأسفانه ایران در بحث تجرد بالاترین شتاب جهانی را گرفته و اگر هم ازدواجی صورت گیرد باید شاهد طلاق هم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی ابوترابی در هم اندیشی علمی ابعاد فرهنگی اجتماعی جمعیت که در مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) در قم برگزارشد، گفت: وقتی کاهش جمعیت شروع شد، شاهد چند اتفاق مهم در کشور بودیم که از جمله آن تغییر سبک زندگی با حضور دولت سازندگی و دیگری تبلیغات همه جانبه علیه جمعیت بودیم. همین اتفاق موجب شد شاهد رشد سریع کاهش جمعیت در جهان باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این مسئله آن قدر سریع اتفاق افتاد که در طی ۲۳ سال به کمترین نرخ جمعیتی رسیدیم  و متأسفانه در این رابطه از حوزه، دین و علما و احادیث نیز بهره برداری شده است.

وی بیان داشت: این مسئله موجب شد موج  بسیار منفی نسبت به فرزند آوری در کشور ایجاد شود و در کشور و در میان جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: اتفاق دیگری که شاهد بودیم، تغییر در رفتار و غریزه جنسی به شکل های مختلف و در ادامه همین مسئله شاهد پایه گذاری انقلاب جنسی در ایران بودیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به مرور زمان طرح تکریم خانواده تک خانواده و بها  و ارزش دادن و توسعه آن در جامعه شدیم. به نظر می رسد برای عبور از این اتفاقات باید انگاره قوی تری به وجود بیاید.

وی بیان داشت: نباید از این مسئله غفلت کرد که در شرایط کنونی مهمترین بحران فرهنگی در بحث جمعیت، بحران تجرد در میان جوانان کشور در ایران است. متأسفانه ایران در بحث تجرد بالاترین شتاب جهانی را گرفته و اگر هم ازدواجی صورت گیرد باید شاهد طلاق هم باشیم.

 این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز کشور فرصتی به نام پنجره جمعیتی دارد که در این فرصت طلایی ۶۰ درصد جمعیت در بحث کار فعال می باشند و در وضعیت فعلی نیز ۲۲ میلیون زن هم وجود دارند که می توانند مولد باشند.

وی بیان داشت: از فرصت طلایی ۸ سال آن از دست رفته و از طرفی دشمنان هم حساب ویژه ای در بحث جمعیت ایران باز کرده و بدتر این که بزرگترین شبکه کاری که از آن وزارت بهداشت است و در کنار آن دولت های مختلف در کشور و مجلس گذشته هم به خوبی توانسته اند اتفاقات بدی در بحث جمیعت را در کشور رقم بزنند و به نوعی هم دستی دیگر عوامل افزایش جمعیت در ایران کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: راه برون رفت از مسئله مهم فرهنگ سازی، تبیین تفکر توحیدی و الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha