شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
علی‌اکبری

حوزه / یک‌ تهیه‌کننده گفت: در کشوری که نزدیک به ۲۰۰ هزار شهید داده، هیچگاه فیلم‌های دفاع مقدسی تکراری نخواهند شد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره چرایی ساخت فیلم‌هایی با محوریت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ساخت فیلم درباره افتخارات هیچگاه انتهایی ندارد. برای مثال در سینمای جهان هنوز در رابطه با جنگ جهانی دوم فیلم ساخته می‌شود چون قرار است این موضوعات ثبت تاریخی شده و به جوانان و نسل‌هایی که آن دوران را تجربه نکردند از رشادت‌ها و سلحشوریها گفته شود.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم؛ شهدایی که از بهترین نسل‌های تاریخ این سرزمین بودند و اگر امروز به شهادت نرسیده بودند شاید وضعیت مملکت بسیار مطلوب‌تر بود، حتی می‌توان گفت شاید امروز ایران به واسطه آن جوانان یکی از از قدرت‌های مطرح در منطقه و دنیا به حساب می‌آمد. دلیل آن نیز این است که جوانان آن مقطع همگی جان بر کف بودند.

علی‌اکبری ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس تنها یک همت یا جهان‌آرا نداشتیم، بلکه همه رزمندگان به نوعی همت وار عمل ‌کردند، زیرا همه برای یک هدف می‌جنگیدند، بنابراین هشت سال دفاع مقدس را نمی‌توان با هیچ دورانی قیاس کرد. تاکید می‌کنم که ثبت این ایثارها و رشادت‌های این مدت جزء اولویت‌های سینما است.

وی درباره عظمت آزادسازی خرمشهر گفت: برای این آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ این سرزمین نام برده می‌شود که ما در آن مقطع یک رئیس‌جمهور خواهد داشت پس در چنین شرایطی اگر بتوان به پیروزی رسید مطمئناً ارزش آن چند برابر خواهد بود. درباره آن مقطع باید بگویم که اگر شهید چمران با جنگ‌های چریکی‌اش، نبود شاید امروز بخش‌هایی از کشور در اختیارمان نبود.

علی اکبری ادامه داد: پیروزی خرمشهر را تنها در آزادسازی این شهر نباید تصور کرد بلکه به نظرم مقاومت مردم قبل از اشغال این شهر خود یکی از افتخارات این سرزمین است چون نیروهای مردمی با دستانی تقریباً خالی مدت ها ارتش تا دندان مسلح بعثی را عاجز کرده بودند. من این مقاومت ها را به عینه شاهد بودم چون از ۱۵ مهر ۱۳۵۹ در جبهه های جنگ حضور داشتم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha