یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فریدن

حوزه/ نشست اخلاقی با عنوان «اخلاص در عمل» در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، در نشست اخلاقی با عنوان «اخلاص در عمل» در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: ابلیس به خاطر روحیه استکباریش از فرمان خدا سرپیچی نمود و سجده نکرد، زیرا مدعی برتری بر آدم بود و می گفت مرا از آتش آفریده ای و او را از گل، و من برتر از انسان. به همین دلیل خداوند به وی فرمود: دور شو که تو رانده درگاه منی. و بدین وسیله از درگاه الهی رانده شد. با رانده شدن ابلیس از درگاه الهی، درخواست کرد که تا روز رستاخیز به وی مهلت داده شود خداوند نیز به درخواست او پاسخ مثبت داد و بعد ابلیس قسم خورد که(قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ ‏‏ إِلاَّ عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ ‏) به عزت تو سوگند، همه آنها را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خاص تو از میان آنها.البته شیطان فقط اغوا می کند نه اینکه دست و پای انسان را ببندد و آن را مجبور کند.

امام جمعه فریدن در ادامه گفت:  هر کس از مخلصانه و برای رضای خود کاری یا مسئولیتی را انجام دهد هیچ گاه با مشکلی روبرو نمی شود.

حجت الاسلام سیاوشی در پایان با اشاره به آیه (وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ) گفت: وقتی انسان تلاشگر کار خود را به خدا واگذارد و حل مشکلات خویش را از او بخواهد، خدایی که از تمام نیازهای او آگاه است، خدایی که نسبت به او، رحیم و مهربان است، همه مشکلات را حل می کند و چنین بنده ای هیچگاه ناامید نمی شود و در برابر حوادث سخت، مقاوم است و خالصانه کارهای خود را انجام می دهد، پس رمز موفقیت طلبه اخلاص در عمل و برای خدا کار کردن است تا مورد اغوای شیطان قرار نگیریم و بعد از عمری تلاش و کوشش در راه اسلام به بیراهه نرویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha