شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یحیی حسام

حوزه/ امام‌جمعه درق با تأکید بر همت همگانی برای مشارکت گسترده در انتخابات، گفت: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی و الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام یحیی حسام، امام‌جمعه درق، امروز در نشست بصیرتی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ که به‌صورت مجازی و وبیناری برگزار شد، بر تلاش همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات و به روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی در کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی و الهی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند در این زمینه با بی‌عملی و انفعال خود را کنار کشیده و مدعی عدم دخالت در سیاست و این‌گونه امور شود.

حجت‌الاسلام حسام اظهار کرد: معطوف شدن اذهان جهانیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه انتخابات ۱۴۰۰ نشان از عظمت، شوکت و اقتدار کشور عزیزمان ایران دارد؛ زیرا امروز تمام دنیا فهمیده‌اند که تصمیم‌گیرنده اصلی و اساسی در منطقه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید تمام ظرفیت‌ها و استعدادها و احزاب و گروه‌های سیاسی حضور حداکثری را در دستور فعالیت و تبلیغات خود قرار دهند و با ارائه برنامه و عملکرد و پرهیز از تخریب رقبا انتخاب اصلح را به مردم واگذار کنند.

امام‌جمعه درق خاطرنشان کرد: کاندیدایی که علناً شورای محترم نگهبان و قانون اساسی را متهم می‌کند رسماً اعلام می‌دارد که اگر رئیس‌جمهور هم شود پایبند به قانون اساسی نخواهد بود.

وی ضمن دعوت از مردم ولایتمدار جهت حضور حداکثری در انتخابات به بیان شاخصه‌های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور باید عالم به زمان، عادل و عدالت محور باشد، خود را وامدار احزاب و گروه‌ها نداند و در کارنامه خود احقاق حقوق مستضعفان محرومان و کارگران و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسام اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید ساده‌زیست و مبارز با فساد اقتصادی، ویژه خواری و... باشد، نسبت به حقوق اقشار مختلف جامعه و بین‌الملل آگاهی داشته و با روحیه جهادی و انقلابی به دنبال تحقق آرمان‌های امامین انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری و احقاق حق مظلومان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha