پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / جلسه هم اندیشی فعالان رسانه ای بانوان حوزه علمیه آذربایجان شرقی با خبرگزاری حوزه در استان آذربایجان شرقی

حوزه / هم اندیشی بانوان طلبه فعال رسانه ای آذربایجان شرقی، با حضور طلاب فعال در عرصه فضای مجازی، به همت خبرگزاری حوزه، در مدرسه علمیه معصومیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، هم اندیشی بانوان طلبه فعال رسانه ای آذربایجان شرقی به همت نمایندگی خبرگزاری حوزه در آذربایجان شرقی و با همکاری حوزه علمیه خواهران استان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز، با حضور طلاب فعال در عرصه فضای مجازی، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در این جلسه با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این یک واقعیت است که امروز فضای مجازی مانند آیینه‌ای است که جامعه به نوعی خود را در آن نگاه می‌کند. در واقع سیمای ذهنی جامعه و رسانه‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

مدیرحوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی افزود: شناخت فضای مجازی  برای همه خیلی مهم است و برای مبلغ یک عنصر بسیار مهم و لازم است که در تبلیغ موثر است و آن عنصر و قدم مهم، تقویت معنویت آن مبلغ است و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است مبلغ، دچار مشکلات غیرقابل پیش بینی شود.

حجت الاسلام و المسلمین روشن تن در ادامه به  فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما نیازمند کارهای تشکیلاتی هستیم؛ در فضای مجازی نیاز به طراحی وجود دارد؛ جریان انقلابی بسیار می تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز با تبریک آزادسازی خرمشهر، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آستانه یک آزمایش بزرگ الهی قرار داریم که بر همه وظیفه است چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی به صورت چهره به چهره با افراد صحبت شود و همچنین بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید شود.

وی ادامه داد: اصلح کسی است که به گفتمان انقلاب اسلامی معتقد باشد، لذا به دنبال انتخاب چنین فردی باشیم، در این صورت خیلی از مشکلات جامعه و کشور حل می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فضای مجازی گفت: در جنگ نرم نیازمند افسرانی هستیم که قوی باشند، مانند جنگ سخت که دشمن جرأت حمله و تجاوز به خاک کشور ما را ندارد به این علت که افسران جنگ سخت، در عرصه نظامی به جای رسیده اند که دشمنان از حمله و تجاوز به خاک کشور باز می ترسند.

وی ادامه داد: در بحث شبکه سازی از تجربیات اساتید رسانه‌ای، خبرگزاری حوزه و ... استفاده شود

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عادل بایرامی معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز به بحث کار تشکیلاتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: جنگ فرهنگی عظیمی در فضای مجازی رخ داده است و حوزه های علمیه باید با کار تشکیلاتی، در این جبهه پاسخگوی شبهات اعتقادی و مذهبی باشد.

وی افزود: برای ایجاد تشکیلات کارآمد، معیارهایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود؛ برخورداری از هدفگذاری و برنامه راهبردی از سویی و توجه به نقش ویژه سرمایه انسانی تشکیلات از سوی دیگر، ابعادی از یک تشکل کارآمدند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز ادامه داد: در چنین سازمانی، هر کدام از افراد سازمان باید علاوه بر انجام وظایف خود، با تلاش مجدانه و مخلصانه، نقش خویش را برای تقویت تشکیلات به نحو احسن ایفا کنند. و در این میان، مدیر مجموعه نقشی منحصر به فرد دارد، زیرا علاوه بر اهتمام به تربیت معنوی و رشد مدیریتی خود، باید توجه ویژه‌ای به زیرمجموعه داشته باشد تا بتواند پیشرفت تشکیلات را تضمین کند.

 در پایان جلسه، طلاب فعال در عرصه فضای مجازی،  پیشنهادات خود را در مورد کار تشکیلاتی ارائه دادند.

هم اندیشی بانوان طلبه فعال رسانه ای آذربایجان شرقی برگزار شد

هم اندیشی بانوان طلبه فعال رسانه ای آذربایجان شرقی برگزار شد

هم اندیشی بانوان طلبه فعال رسانه ای آذربایجان شرقی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha