دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر مهدی فضائلی - کارشناس ارشد رسانه و مسائل سیاسی

حوزه/ فضائلی گفت: با انتخاب یک دولت قوی، ایرانی قوی خواهیم داشت، تا در کنار قدرت اقتصادی و معیشتی، قدرت بین‌المللی و منطقه‌ای برای ما به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مهدی فضائلی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌المللی، صبح امروز در وبینار مجازی با موضوع «بررسی شرایط سیاسی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری» که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان برای ائمه جماعات مساجد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در شرایط گوناگون به خصوص در مقطع انتخابات حائز اهمیت است، داشتن  تحلیلی صحیح از اوضاع و شرایط کشور و شرایط بین المللی است.

وی افزود: اگر تحلیل درستی از شرایط و اوضاع داشته باشیم و اهمیت مشارکت را بیشتر درک کنیم  به ما کمک می کند تا در نهایت در انتخابات صحیح تر عمل کنیم.

فضائلی تصریح کرد: امروز مردم درشرایط بسیار دشواری زندگی می کنند و این شرایط موجب ایجاد یأس و ناامیدی در بخش‌های قابل توجهی از جامعه گردیده و منجر شده که نسبت به آینده نگاه خوش بینانه و امیدوارکننده‌ای نداشته باشند، خسارت‌های این مسئله بسیار وحشتناک است و این شرایط هم نشاط را از جامعه می گیرد هم بستر مناسبی فراهم می‌کند که دشمن بتواند القائات خود را بیش از گذشته در جامعه ما گسترش و نفوذ بدهد.

کارشناس سیاسی این وضعیت را ناشی از عمل کرد بد دولت و ناکارآمدی که دربخش های زیادی از دولت شاهد آن هستیم، دانست و اظهار داشت: این مسئله منجر به این شده که مردم در زندگی روزمره خود شاهد نابسامانی؛ افزایش قیمت ها؛ گرانی و تورم باشند چندان که می بینید ماه ها، مسئله مرغ مسئله مهم و اصلی کشور می شود.

وی در ادامه به ضرورت تحول در جامعه اشاره کرد و افزود: بحث تحول در بیانات رهبر انقلاب نیز بسیار مطرح شده، به ویژه در سالگرد ارتحال حضرت امام  و همچنین در صحبت های اخیری که با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی داشتند؛ بخش مهمی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت تحول در حوزه اقتصاد، عدالت، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی و حوزه های مدیریتی بود و فرمودند «درپیگیری آرمانهای انقلاب؛ نیازمند خلاقیت هایی هستیم تا بتوانیم این مسیر را درست و با نشاط خاطر طی کنیم، ر تابتوانیم جامعه را همچنان امیدوار به آرمان‌های انقلاب دیگه داریم.

فضائلی به انتشار بیانیه گام دوم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: روح بیانیه گام دوم؛ تحول در چله دوم انقلاب است و باید توجه داشته باشیم که دولتی که در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود اولین دولت چله دوم انقلاب است.

 این کارشناس سیاسی عنوان کرد: اولین دولتی است که در گام دوم انقلاب شکل می گیرد و طبیعتاً نقش دولت در تحقق تحول و تحول خواهی بسیار تعیین کننده و مهم است.

وی تصریح کرد :اگر دولتی داشته باشیم که روحیه تحول گرایی داشته باشد؛ این جریان تحقق پیدا می‌کند و در بخش های دیگر کشور با توجه به گستره ای که دولت در آن نقش آفرینی می کند که همه قوای دیگر در برابر آن کوچک است، به تغییر و تحولات ارزشمندی دست پیدا می‌کنیم.

فضائلی اظهار کرد: هم شرایط داخلی و هم شرایط بین المللی و منطقه ای ضرورت تحقق ایران قوی را بیش از پیش برای ما آشکار می کند و این واقعیت که اگر ما بتوانیم یک دولت قوی را تشکیل بدهیم، گام مهمی برای تحقق ایران قوی برداشته‌ایم و امکان تاثیرگذاری های منطقه‌ای را هم به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم با هوشیاری و آگاهی بتوانند رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که بتواند با تشکیل کابینه جوان، متعهد و توانمند و پر انرژی گام های موثری برای تحقق ایران قوی بردارد و در ماه‌ها و سال‌های پیش رو شاهد شرایط بهتری برای مردم کشور در ابعاد مختلف باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha