جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت السلام والمسلمین گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نبود و فتح ارزش هاست و اینکه سوم خرداد را روز ایثار و مقاومت گذاشتند یکی از ارزش هاست که انقلاب ما به دنبالش بود. خرمشهر نماد مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، در مراسم گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد الزهرا(س) سمنان گفت: سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر و  شهدای عزیز که در این فتح شهادت نصیبشان شد، است. شهدا جانشان را فدا کردند تا این پیروزی نصیب و روزی  جمهوری اسلامی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: مرحوم رسولی محلاتی خاطره ای از حضرت امام(ره) را نقل کرده و گفته من دوجا موقعی که امام داشتند نماز می‌خواندند  خبر مهمی به ایشان دادم و این دوبار عکس العمل امام متفاوت بود: یکی سقوط خرمشهر بود، وقتی آمدم دیدم ایشان مشغول نماز می شوند گفتم آقا یک خبر مهم رسیده خرمشهر سقوط کرد، امام فرمود جنگ همین است و زمانی پیروز می شویم و زمانی شکست می خوریم، الله اکبر گفتند و  نماز را شروع کردند. دومین جا اونجایی بود که یک اختلافی در قم بین برخی علما افتاده بود و مطلب خیلی مهم بود به من گفتند که امام را خیلی سریع مطلع کنید، به قم آمدم آن موقع هم امام مشغول نماز بودند اقامه را خواندند خواستند نماز را شروع کنند، من رسیدم گفتم آقا  چنین قضیه ای است، اختلافی پیش آمده امام چند دقیقه نشست و فکر کرد بلند شد نماز را ادامه دادند؛ هربار برخورد امام متفاوت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان گفت:  چرا  سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اینقدر اهمیت دارد؟ شما می‌دانید که در قضیه خرمشهر ما باید این فتح و پیروزی را به عنوان فتح المبین بدانیم چون گاهی اوقات آدم فتحی انجام می‌دهد و پیروزی هست ولیکن خیلی آشکار نیست، اما یک پیروزی هست که معادلات دنیا را عوض می‌کند. فتح مبین یعنی پیروزی که دشمن حساب کار دستش بیاید.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان ادامه داد: برای حفاظت از خرمشهر آنقدر نیروی عراقی مستقر شده بودند که خود صدام گفته بود اگر کسی بتواند از ایرانی ها خرمشهر را فتح کند، من کلید بصره را به او می‌دهم؛ بصره هم از نظر استراتژیک خیلی برای عراق مهم است.

وی اضافه کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۹ هزار از نیروهای بعثی اسیر گرفتیم، بعثی ها ۱۶ هزار کشته و مجروح دادند. یعنی این یک فتح واقعا ساده ای هم نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: این فتح که فتح الفتوح بود اتفاق افتاد و امام فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی گفت: ما مسلح به الله اکبر هستیم؛ فتح خرمشهر فتح خاک نبود و فتح ارزش هاست و اینکه سوم خرداد را روز ایثار و مقاومت گذاشتند یکی از ارزش هاست که انقلاب ما به دنبالش بود. خرمشهر نماد مقاومت است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) که فرموده بودند خرمشهرها در پیش داریم، تصریح کرد: فضای مجازی و مدیریت این فضا یک فتح است و فتح بعدی ما در بحث انتخابات و انتخاب اصلح است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha