جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ شورای نگهبان اگر نتواند شرایط قانونی را در فردی احراز کند، نمی‌تواند وی را تأیید کند و این عمل به قانون است. لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای نگهبان این روزها در آزمون سختی برای انتخابات ۱۴۰۰ قرار گرفته و هجمه های گوناگونی روانه این شورا شده است؛ اما امامین انقلاب، نظرات محکم و قاطعی درباره این شورا دارند که از نگاه خواهیم گذراند.

     

امام خمینی (ره):

شما (فقهای شورای نگهبان)... به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید؛ قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید.

خدا را در نظر بگیرید. اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست، نه مردم؛ اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که برخلاف حکم قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند.

انبیا هم همین طور عمل می کردند؛ مثلا موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت.

    

- صحیفه نور، جلد ۱۷، صفحه ۳۷۶ و۳۷۷

        

رهبر معظم انقلاب:

افرادی که به شورای نگهبان هجمه می‌کنند، ناخواسته از دشمن تبعیت می کنند.

شورای نگهبان اگر نتواند شرایط قانونی را در فردی احراز کند، نمی‌تواند وی را تأیید کند و این عمل به قانون است.

لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است.

شورای نگهبان جزو آن مراکز اصلی‌ای است که از اوّل انقلاب، استکبار خواسته آن را تخریب بکند. یکی از چند مرکز مهمّی که از اوّل انقلاب سعی دستگاه تبلیغات اهریمنیِ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و استکبار بر این بوده است که آن را تخریب بکنند، شورای نگهبان است. ما نباید کمک کنیم و شورای نگهبان را تخریب کنیم.

     

 - بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری ۹۴/۱۲/۲۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید دوست IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    میزان حال افراد است...