چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هاشمی حراست حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مسئول دفتر حراست و تحقیقات حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: اولویت و رسالت بنیادین آحاد حوزویان به خصوص علماء و مدرسین و جامعه نخبگانی حوزه در زمینه ی انتخابات، تبیین معیار های امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام هاشمی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد تاکید کرد: اولویت و رسالت بنیادین آحاد حوزویان به خصوص علماء و مدرسین و جامعه نخبگانی حوزه در زمینه ی انتخابات، تبیین معیارهای امامین انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای مردم است؛ نباید اجازه داد عده ای سوار بر موج احساسات و مشکلات زیستی مردم در بحبوحه ی انتخابات با شعارهای عوام فریبانه، حقائق را وارونه جلوه دهند.

وی افزود: طبق رهنمود معمار کبیر انقلاب، انتخاب اصلح یعنی انتخاب فردی که به اسلام و حیثیت آن تعهد داشته باشد و همه چیز را بفهمد. باید بدانیم همه ما نزد خدای متعال مسئولیم. امام تاکید داشتند، سوابق افراد را حتماً در نظر بگیرید، لذا حوزه باید روشنگری کند تا افرادی که مسبب اوضاع و شرائط نابسامان کشور هستند بَزَک کرده ظاهر نشوند و دوباره در پوسته ای جدید همان روش قبل را تکرار کنند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: امام امت به صراحت می فرمودند: کسی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام شرقی و غربی نباشد، دنباله رو اسلام انقلابی و مقاومتی باشد. مردم با دقت تمام به کسانی رأی دهند که طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در کلام و رفتارشان مدافع پابرهنگان و اسلام ناب محمدی باشند.

وی در ادامه اشاره کرد: یکی از معیارهای مهم امام راحل در انتخاب اصلح، تعهد منتخب مردم (به معنای واقعی کلمه) به اصل ۱۱۰ قانون اساسی است؛ طوری نباشد که خدای ناکرده ولی فقیه مطلبی را بگوید و شخص رئیس جمهور خلاف آن سخن گفته یا خلاف آن رفتار کند.

مسئول دفتر حراست و تحقیقات حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: یکی از معیارهای مهم در کلام ولی فقیه زمان که باید مورد مداقه قرار بگیرد، این است که مواضع عزت‌آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه‌ی انقلاب و نظام در کلام و شعارها و نظرات کاندیداها تحلیل و برای عموم مردم بازگو شود. اهم وظیفه ی ما این است که به گونه ای عمل کنیم که نتیجه‌ی انتخابات، یک گزینش خوب و همراه با صلاح و صرفه‌ برای انقلاب و کشور باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه گروه های ضد انقلاب به دنبال کم رنگ کردن میزان مشارکت مردم و حمایت آنها از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تا به خیال باطل خود از مشروعیت نظام بکاهند؛ لذا حسب فرمایشات اخیر معظم له، آنچه از همه بیشتر مورد توجه است بحث حضور حداکثری در انتخابات است که این امر باید توسط فضلاء و حوزویان مورد اشاعه قرار گیرد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: به طور قطع، مطلوب حضرت آقا این است که باید از بداخلاقی ها و کم برخوردهای سخت و غلیظ پرهیز شود. از معیارهای اصیل انتخاب اصلح در کلام معظم له می توان به وارستگی اخلاقی و نپرداختن به حاشیه ها، توجه وافر به مُرّ قانون، شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها، اشاره کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر این موارد نیز می توان به پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن، تقید به مسائل اخلاقی، نظیر: پرهیز از معامله گری، رشوه و توصیه پذیری، توجه به منافع طبقات برخودار جامعه، توانمندی اجرایی بالا، حکیم و با تدبیر بودن، اهل سلامت مالی در انتخابات، اهل مقاومت در برابر خواسته های نااهلان و از همه مهمتر بتواند مشکلات اصلی و درد مردم را شناسائی کند، اشاره کرد؛ لذا شایسته است قشر حوزویان به تبیین، تحلیل و ترویج این مبانی و رویکردها به صورت ویژه بپردازند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام از حوزه خراسان بطور جدی می خواهیم تا به مباحث سیاسی خصوصا ولایت فقیه بیشتر بپردازد تا طلاب در انحرافات سیاسی گرفتار نشوند