جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشتاق احمد خان - پاکستان

حوزه/ سناتور مشتاق احمدخان گفت: آنچه ارتشهای ۵۷ کشور مسلمان نتوانستند انجام دهند فقط مجاهدان حماس انجام داده اند، جنگ هنوز تمام نشده، فقط اعلام آتش بس شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اعتراض مردمی برای ابراز همبستگی با مظلومین و مستضعفین فلسطین در استان خیبر پختونخوا پاکستان از سوی جماعت اسلامی شعبه زنان برگزار شد.

سناتور مشتاق احمدخان امیر جماعت اسلامی خیبر پختونخوا در سخنرانی خود گفت: آنچه ارتشهای ۵۷ کشور مسلمان نتوانستند انجام دهند فقط مجاهدان حماس انجام داده اند، جنگ هنوز تمام نشده، فقط اعلام آتش بس شده است، ما آتش بس نمی خواهیم، بلکه ما خواهان آزادی فلسطین هستیم، کودکان و زنان فلسطینی اشکبار هستند اما هیچ کس جویای احوال آنان نیست. اسرائیل در فلسطین، مدارس، بیمارستان ها، رسانه ها و خانه ها را ویران کرد.

وی افزود: تعداد ارتشهای ۵۷ کشور اسلامی به میلیونها نفر می‌رسد اما هیچ کس جرات ارسال ارتش خود به فلسطین را ندارد. سازمان کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد باید تشکیل نیروی ویژه ای برای محافظت از مسجد اقصی، مردم غزه و فلسطین را اعلام کنند.

رهبر زنان جماعت اسلامی خیبر پختونخوا نیز اظهار داشت: حملات اسرائیل به مسلمانان فلسطین غیرموجه و بیرحمانه است. اسرائیل فلسطینیان غیرمسلح را بمباران کرد و بمب های فسفر ریخت و زنان و کودکان را به طرز وحشیانه ای کشت و زخمی کرد.

همچنین در این اعتراض مردمی قطعنامه‌ای علیه تجاوزات اسرائیل به مردم فلسطین بیان شد مفاد آن به این شرح است:

۱. بیت المقدس میراث مشترک کل جهان اسلام است. به حاکم یک کشور مسلمان حق چانه زنی داده نخواهد شد. مسئله فلسطین برای همه جهان مسئله انسانی است و برای مسلمانان مسئله ای انسانی و مذهبی است. مردم غزه و حماس از مبارزات و فداکاری ها استقبال می کنند. مقاومت این دوستان الگویی برای میلیون ها نیروی ارتش و نظامی در ۵۷ کشور مسلمان است.

۲. اسرائیل در حال نسل کشی فلسطینیان بی گناه از طریق تروریسم دولتی در فلسطین است. اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است. سازمان همکاری اسلامی برنامه‌های عملی برای آینده تدوین کند.

۳. وقت آن رسیده است که تروریسم اسرائیل را رد کنیم، چهره زشت آن را به جهانیان نشان دهیم و با غزه، قدس و فلسطین ابراز همبستگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha