سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بازدید آلومینیوم

حوزه/نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بازدید از مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ اقتصاد است، گفت: عبور از مرحله پیچ تاریخی به مرحله ایران قوی و آباد مرحله ای بسیار مهم است که نیازمند مجاهدت، تلاش و هم افزایی همه مدیران و تولید کنندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان؛ حجت الاسلام محمد عبادی زاده، صبح امروز در بازدید از مجتمع آلومینیوم المهدی، در جمع هیات مدیره این مجتمع گفت: مجتمع آلومینیوم المهدی در گذشته شرایط مناسبی نداشت و عبور دادن این صنعت از گذشته تاریک خود به حال و آینده روشن با تلاش و مجاهدت همه مدیران و کارگران این مجتمع که در کف میدان هستند و سهم بسیار بالایی در این زمینه دارند، میّسر شده است.

وی از تغییر نگاه مدیریتی این مجتمع صنعتی به کارگران به عنوان ولی نعمتان خود تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امیدواریم آلومینیوم المهدی به عنوان یک نقطه پر افتخار در حوزه صنعت کشور بدرخشد و به جایگاه واقعی خود در ایران و جهان به عنوان یکی از قطب های تولید آلومینیوم دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای صنعتی و بندری استان هرمزگان خصوصا سواحل مکران، گفت: عمده شهرهای پیشرفته دنیا در کنار سواحل و دریا واقع شده اند که استان هرمزگان علاوه بر داشتن این مزیت به آبهای آزاد و تنگه استراتژیک هرمز نیز دسترسی دار، لذا می طلبد نگاه مسئولان به استان یک نگاه ملی با در نظر گرفتن منافع ملی باشد.

عبادی زاده اظهار کرد : در گام دوم انقلاب شتاب حرکت باید متناسب با گام دوم انقلاب باشد. همان طور که در آغاز گام دوم رهبر فرزانه انقلاب بحث جهش تولید را  مطرح کردند، باید در بحث تولید آستین همت بالا زده و حرکت فزاینده رو به جلو داشته باشیم . 

وی در این رابطه ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات که با آن دست و پنجه نرم می کنیم در حوزه مدیریت دستگاه های کشور است؛ کار جزیره ای، نداشتن نگاه هم افزا و منظومه ای و دیدن مشکلات خود به تنهایی فارغ از مشکلات دیگران سبب عقب افتادگی و بروز مشکلات شده است.

عبادی زاده افزود: نظام، دولت و همه دستگاه ها یک مجموعه به هم پیوسته هستند که اگر در هم افزایی با دستگاههای دیگر حرکت و همراهی نکنند، چرخ تولید حرکت نخواهد کرد .

وی تصریح کرد: عرصه اقتصاد گلوگاه اصلی رفع مشکلات و رسیدن به ایرانی قوی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندر عباس  با بیان اینکه هرمزگان پیشانی اقتصاد کشور است و ۶۰ درصد واردات و صادرات کشور از بندر شهید رجایی انجام می شود، گفت: مسئولیت ما در قبال توسعه هرمزگان بویژه شهر بندرعباس بسیار زیاد است که امیدواریم این توسعه متوازن و در تمام نقاط استان صورت گیرد و تنها بندرعباس به عنوان قطب اقتصادی استان نباشد.

 عبادی زاده تاکید کرد: اگر به دنبال رفع مشکلات بیکاری، توسعه و افزایش ظرفیت تولید هستیم باید صنایع پایین دستی در کنار صنایع بزرگ استان فعال و راه اندازی شود که در این زمینه سرمایه گذاران می توانند ورود کنند .

وی ادامه داد: صنایع استان می توانند بخش عمده ای از مشکلات اشتغال و بیکاری استان را حل نمایند که به تبع آن بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی و... نیز برطرف خواهد شد و مردم هم از برکات حضور صنایع در استان بهره بیشتری خواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha