جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
انتخابات
انتخابات

شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در بیانیه ای تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور، انتخاب اصلح و شایسته‌گزینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در آستانه انتخابات، با صدور بیانیه‌ای، مردم فهیم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد.

مشروح بیانیه بدین شرح است

اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی با ورود به گام دوم و مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، در پی فراهم آوردن زمینه تحقق حکومت مهدوی در جهان است و چشم آزادی‌خواهان جهان و مظلومان و ستمدیدگان به گام‌های استوار و حرکت‌های تعالی‌بخش ملت عزیز ایران اسلامی است و استکبار جهانی و ظالمان و ستمکاران با تمامی ابزار و امکانات خود در میدان هستند تا جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را گرفته و مانع این حرکت انسان‌ساز و تحول‌آفرین باشند، آنچه وظیفه همگانی است حضور گسترده پای صندوق‌های رای بوده که هم شتاب‌بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی و هم بازدارنده استکبار و عوامل مزدور آن است.

حرکت پرشتاب و جهادی امّت اسلامی، تحقق وعده پروردگار را رقم می‌زند. امروز مصداق روشن این حرکت جهادی، حضورآگاهانه پای صندوق رأی است. همه برادران و خواهران ایمانی و همه اقشار در این آزمون سرنوشت‌ساز مشارکت داشته و به هر شکل ممکن نقش‌آفرین باشند. همه می‌دانند آرای ریخته شده در صندوق‌ها می‌تواند آبرو بخش ایران اسلامی و شادکننده و امیدبخش امت اسلامی باشد. قطعاً درصد بالای آرای عزت و عظمت کشور و انقلاب را صد چندان خواهد کرد و امید و شادی را از دشمن خواهد گرفت. همه می‌دانند درصد بالای آراء با حضور تک‌تک و آحاد انسان‌ها محقق می‌شود لذا عدم حضور یک نفر، عامل کاهش یک رای است و به همان میزان آسیب‌زا برای صندوق‌های رأی.

همه می‌دانند از آنجا که این مشارکت عامل عزت ایران اسلامی و اسلام عزیز است، از همان آغاز نیت برای حضور پای صندوق‌های رای تا ریختن آرا به صندوق همه و همه عبادت پروردگار است و اجر محسنانه و بهشت آفرین دارد. همه می‌دانند رای به صندوق انداختن یعنی نه به دشمن گفتن، یعنی تبری و بیزاری از دشمن جستن و این همان بخشی از زیارت عاشورا زمزمه حسینیان است.

پس از توصیه مؤکد برای حضور پای صندوق‌های رای، توصیه جدی دیگر انتخاب اصلح است. همه به این امر مشترک رسیده‌ایم که کلید حل مشکلات کشور انتخاب درست و شایسته‌گزینی است. معیار انتخاب اصلح در بیانات مقام معظم رهبری به‌ وضوح به گوش همگان رسیده و انتظار آن است که با عقلانیت و به‌ دور از هیجان‌زدگی و به دور از نگاه‌های حزبی و گروهی، منافع و مصالح کشور و انقلاب مدنظر قرار گرفته و زمام امور اجرایی کشور را به دست کسی بسپاریم که ضمن داشتن همان شرایط از عزم و اراده جدی برای تحول مورد نیاز انقلاب برخوردار باشد و به حق پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را مدنظر داشته باشد.

اصحاب رسانه، صاحبان قلم، تریبون داران، اهالی محراب و منبر، اندیشمندان، اساتید، صاحبان هنر، پیشکسوتان مجرب، عالمان و عارفان، فعالین فضای مجازی و همه طبقات اثرگذار جامعه در این شرایط سرنوشت‌ساز مسئولیت سنگینی دارند. انتظار می‌رود هادی و راهبری امین برای مردم باشند و آنچه صلاح انقلاب و کشور است و آنچه مدنظر سکّان‌دار حکیم و فرزانه انقلاب است و آنچه رضای پروردگار در آن است را پیش پای امت گذاشته و این کشتی نور را سوراخ ناشده به ساحل نجات رسانند. انتظار بجایی است که از همه مولدان فکر و اندیشه و از همه فضای رسانه‌ای، حال و هوای انتخاباتی بروز و ظهور داشته و تعهد ملی و ایمانی و غیرت انقلابی بر همه استان و کشور پمپاژ شود.

ستادهای انتخاباتی و فعالان عرصه انتخابات در پی ارائه ویژگی‌های نامزد مورد نظر خود باشند و به جد از تخریب و تضعیف دیگران پرهیز کنند. اینجا ایران اسلامی و عرصه‌ انتخابات ارزش محور است، اینجا آمریکا و کجا و کجا نیست که با چنگ و دندان و با جنگ و نزاع بر کرسی صدارت قرار گیرند. نمونه‌های بداخلاقی انتخاباتی که در دوره‌های گذشته به‌ کرات اتفاق افتاد، جزو فرهنگ عمومی اسلام نیست. تقوای دینی و خلق‌ و خوی کرامت محور انسانی فرهنگ اسلام است. نباید کرامت نامزدهای انتخابات قربانی بازی‌های سیاسی و قربانی صدرات و ریاست شود. اگر نامزدی در این عرصه خطوط را شکست و بی‌تقوایی پیشه کرد مومنین از خدمت در ستاد او و در تبلیغ و حمایت از او با شک و تردید مواجه خواهند شد؛ انتظار می‌رود هم نامزدهای انتخابات و هم هواداران و ستادها بکوشند انتخابات اسلامی را به دنیا نشان دهند تا ارزش‌گزینی جای دنیا محوری نشسته و راه بر انتخاب درست مردم گشوده شود. خروجی چنین انتخاباتی است که انسان متعهد بر کرسی مسئولیت و ریاست تکیه خواهد زد و چنین فردی است که با کمک مردم بر همه مشکلات فائق خواهند آمد.

انتخابات نباید وحدت و انسجام درونی را مخدوش نماید هر کس با هر سلیقه و دیدگاهی، فعال عرصه انتخابات می‌شود، باید بداند که همه در یک کشتی به نام ایران اسلامی نشسته‌ایم و تمام سرنشینان این کشتی به یک مقصد در حرکت هستند همه فعالیت‌ها باید سمت و سوی همان مقصد همگانی را داشته و راه به بیراهه منتهی نشود.

مجریان و ناظران انتخابات که معتمد مردم و نظام هستند، این اعتماد عمومی را سرمایه تلاش انتخاباتی خود قرار داده و مراقب باشند این اعتماد مخدوش نشود. تمهید مقدمات اعتمادآفرین برای اخذ رای و صیانت از آرای مردم و سلامت همه‌جانبه بر اعمال و رفتار نشانه امانت‌داری و نشانه صداقت در امانت است که بر شکوه انتخابات خواهد افزود و آرامش مثال‌زدنی بر همگان حاکم خواهد کرد. انتخابات در ایران اسلامی از سالم‌ترین انتخابات‌ جهانی است; انتظار می‌رود در سایه تلاش بیشتر متصدیان، شاهد کوچک‌ترین تخلف انتخاباتی هم نباشیم و آنچه اراده رای‌دهندگان است بر کرسی مسئولیت‌ها تکیه زده و شاهد تجربه موفق دیگری در برگزاری انتخابات باشیم."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha