شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام کاظمی
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل «انجمن اسلامی محله» در محلات منتخب استان ذیل طرح محله و طایفه مقاوم خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با حضور جمعی از مبلغین شهرستان شهرکرد، با اشاره به آیه شریفه ۷۱ از سوره مبارکه توبه در تشریح «ولایت» و رابطه آن با طرح محله و طائفه مقاوم، اظهار داشت: همبستگی اجتماعی و خویشاوندی و پای کار آوردن مشارکت‌های مردمی برای حل مسائل و نیازهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، سلامتی و... مردم محله و طایفه هدف اصلی این طرح است.

وی با بیان اینکه این نوع تبلیغ نه تنها یک طرح تبلیغی، بلکه یک رویکردی تازه و متفاوت در تبلیغ دین است، افزود: ابتنای بر مبانی، اصول، احکام و دستورات دینی در مقام نظر و نگاه جامع، فراگیر و واقع بینانه در مقام عمل از ویژگی های این رویکرد جدید می‌باشد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان، امام محله را محور اصلی فعالیت‌های آن محل دانست و بیان کرد: همیاری، همکاری و مشارکت سایر مجموعه‌های فعال در محله با محوریت مسجد و امام محله مورد انتظار است.

کاظمی خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی در زمینه‌های گوناگون همچون آموزش و توانمندسازی انجمن اسلامی محله همکاری‌های مناسبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیازها و مشکلات و معضلات موجود در یک محله، با همکاری سایر افراد محله قابل حل است و اجرای موفق این طرح نیاز به شناسایی افراد اثرگذار و فعال در محله دارد. 

 معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با ذکر چندین مثال در خصوص حل و فصل بسیاری از مشکلات محله با همکاری و همراهی مردم، ادامه داد: استفاده از کمک‌ها و حمایت‌های حاکمیتی هم نیاز به پیگیری مردمی دارد و محله‌ای موفق‌تر است که بتواند در کنار حمایت‌های حاکمیتی، حمایت و مشارکت مردم را نیز جلب نماید. 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha