سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 960789
۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
حجت الاسلام مجتبی فاطمی‌نسب امام جمعه گیلانغرب

حوزه/ حضور در انتخابات در ادامه تعهدات دینی برای به نمایش گذاشتن اراده های محکم و انقلابی است که دعوت مردم برای شرکت در این امر سرنوشت ساز، مصداق تواصی به حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در یادداشتی با عنوان « دعوت مردم برای شرکت در انتخابات مصداق تواصی به حق » آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

« یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ المُؤمِنینَ عَلَی القِتال... »

 تشهد و تعهدی است که آحاد جامعه در برابر اداره و مدیریت و آینده جامعه به عنوان یک مصداق عینی از همان تشهد نماز «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله» به‌ عنوان یک شعار عمومی، نمایشگر سیمای کلی جامعه ، ایمان به نبوت ، اعلام این ایمان و تعهدی است بر دوش مُتشهِّد و بر دوش آن جامعه‌ای که این تشهد را به ‌عنوان شعار روزانه در نماز و مأذنه های شهر صدا می زنند.

تعهدی که، مسئولیتی که انسانِ معتقد به نبوّت نبی بر دوش می‌گیرد، عبارت است از دنباله‌گیری از راه نبی(ص) و قبول مسئولیتِی به منزل رساندن بار نبی(ص) خیلی آسان ادا می‌شود این کلمات، اما خیلی مسئولیتش سنگین است؛ و اساساً امت نبی و شاهد نبوت بودن هم تعهد را در جامعه اسلامی دارند.

در موضوع نقش عملی همه مردم در توصیه به مشارکت در آینده جامعه و تشویق دشمن به عدم شکل گیری مشارکت حداکثری باید گفت که از دشمن نمی‌شود گلایه کرد، اما نخبگان جامعه، مرتبطین با فضای مجازی، و هر کسی که در بستر این جامعه مخاطبی دارد، باید به نحوی رفتار کند که مردم دلسرد نشوند و خود را موظف به تعیین این سرنوشت بدانند.

حضرت امام خمینی (ره) در باب نقش محوری مردم در تعیین سرنوشت جامعه می فرمایند: امروز مردم این طور نیست که دولت را از خودشان جدا بدانند یا انتخابات را انتخابات فرمایشی بدانند و از غیر بدانند. امروز مردم می‌دانند که دولت از خودشان است و انتخابات هم از خودشان است.

خداوند متعال در قرآن در سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۵ می فرمایند:

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ المُؤمِنینَ عَلَی القِتال؛ ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ (با دشمن) تشویق کن! مصداق این دعوت ایجاد شوق در مردم در جهاتی است که دشمن امروزی مردم و جامعه، سعی در محدود کردن آن جامعه در ابعاد مختلف دارد.

ایجاد یاس و نا امیدی و مبهم نشان دادن آینده از نقشه های دشمن است تا مردم را از این جهاد عظیم و اثرگذار محروم نماید.

اینجاست که حضور و تشویق افراد جامعه در تعبیر قرآن به عنوان یک بار مسئولیتی است بر دوش همه تا در ضمن تشویق و فراخوان عمومی جامعه، همه مومنان برای دعوت دیگران برای شرکت در انتخابات قیام کنند که مصداق قیام لله است، در این شرایطی که دشمت هم عهد در نا کارآمد جلوه دادن جامعه دارد، دعوت مردم برای شرکت در انتخابات مصداق تواصی به حق است که (وَ تواصَوا بِالحق) قرآن هم ما را به آن فرا خوانده است.

مجتبی فاطمی نسب

امام جمعه شهرستان مقاوم گیلانغرب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha