جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ در مقطع سطح سه ( تفسیر با گرایش موضوعی) و سطح چهار ( تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق) قرآن پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکزآموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزۀ علمیۀ قم تحت اشراف حضرت آیت الله  مکارم شیرازی  برای سال تحصیلی  ۴۰۱-۴۰۰ در مقطع
سطح سه ( تفسیر با گرایش موضوعی)  و سطح چهار ( تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق) قرآن پژوه می پذیرد.
زمان ثبت نام این دوره ۲۱ خرداد و زمان آزمون برای سطح ۴، سوم تیرماه ساعت ۹ صبح اعلام شده است.
گفتنی است: آزمون در مدرسه علمیه امام کاظم( علیه السلام) برگزار می شود.

                                                                                                    پذیرش دانش پژوه در مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم

علاقه مندان برای کسب اطلاع از شرایط پذیرش ، شیوه ثبت نام و ... به سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه  به نشانی www.paziresh.ismc.ir مراجعه نمائید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    بحث های تخصصی علمی زیادی در ارتباط با مطالب قران و عدم جوابگویی صحیح قران در فضای مجازی مطرح میشه.مثلا تضاد نظریه علمی خلقت بشر با نظرات قران.شدیدا لازمه که واحدی در حوزه علمیه روی این مسئله کارکنه .تمام دانشمندان با نظرات و بینشهای که اکثرا هم مخالف باشن نه مغرض جمع بشن و جوابهای متععد و شفاف و گویای قران رو بشکافن.اینهمه بودجه و ادم برا چی داره صرف میشه که حتی نمیتونید از صیانت قران دفاع کنید.مگر وظیفه شما غیر از اینه ؟
    • 5959 IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      بنده هم با قسمت دوم فرمایش ایشون موافق هستم که باید یک کارگروه ویژه پاسخگویی به شبهات فضای مجازی طرح ریزی بشه - البته الان بسیاری از طلاب و متدینین بصورت مجزا مشغول به این کار هستند ولی کفایت نمیکنه. اما بخش اول فرمایش ایشون: که عدم جوابگویی قرآن به این شبهات، لازمه عرض کنم که در بخش پاسخگویی به شبهات قرآن و اسلام و حدیث و ... سالیان چندین کتاب و مقاله نوشته میشه. مثلا در همین سوالی که مطرح شده چکیده یکی از مقالات اینه : چکیده اندیشمندان اسلامی در باب تعارض یا عدم تعارض آیات آفرینش با فرگشت نظرات یکسانی ندارند. در این مقاله سعی‌ بر تبیین این است که نظریه دینی درباره خلقت انسان با نظریه علمی، تعارض و تضادی ندارد. حضرت آدم به گونه‌ای ویژه و معجزه‌گون از خاک آفریده شد و انسانهای بعدی از نسل او هستند. فرگشت در صورت صحت، از اثبات روند تکامل روی شخص خاصی به نام حضرت آدم ناتوان است. علم هرگز نمی‌تواند وجود معجزه در خلق حضرت آدم را رد کند. نه نظریه دینی در صدد تبیین علمی خلقت انسان است نه نظریات علمی در مقام انکار نظر دین هستند زیرا که علم تجربی بیگانه از مقوله معجزه است. در این مقاله، ابتدا آیاتی که می‌تواند به عنوان دلیل بر مدعا محسوب شود مطرح می‌شود سپس آیاتی به عنوان تأیید، مورد استشهاد قرار می‌گیرد. در ادامه آیاتی که به مواردی مشابه از معجزات سخن گفته اشاره می‌شود سپس آیاتی که مورد استناد موافقان فرگشت قرار گرفته همراه با پاسخ، طرح می‌شود. در آخر به برخی از دانشمندان علوم تجربی به عنوان مخالفان فرگشت اشاره می‌شود. مهمترین آیات مورد استدلال، آیاتی است که خلقت حضرت آدم را از خاک می‌داند و خلقت نسل او را از آب. همینطور آیاتی که عیسی% را به حضرت آدم تشبیه کرده و آدم را پدر همه انسان‌ها معرفی می‌نماید.