پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 960804
۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
یادداشت

حوزه/ خواص بی بصیرت چشم را بر واقعیت های قانونی و رهنمودهای امامین انقلاب بستند و هرچه خواستند علیه «چشم بینای نظام» و «مطمئن‌ترین دستگاه نظام» گفتند و در کمال تعجب با عصبانیت توأم با پرده دری بی محابا، عملکرد شورای نگهبان را غیرقابل دفاع خواندند!!.

خبرگزاری حوزه/ این روزها تب انتخابات در کشور هر لحظه بالا و بالاتر می رود و کاندیداهایی که از فیلتر قانونی شورای نگهبان عبور کرده اند، هر یک به نحوی با ابزارهای تبلیغی در تلاش اند نظر مردم را به سوی خود جلب کرده تا با پیروزی در ماراتن نفس گیر انتخابات، راهی پاستور شده و بر کرسی ریاست جمهوری سیزدهم تکیه بزنند.

البته در این بین عده ای هم که نامزدهای مورد نظر آنان از فیلتر احراز صلاحیت ها عبور نکرده اند، خواسته و ناخواسته وارد میدان بازی دشمن شده اند و شمشیر را از رو بسته و با اظهارنظرهای خلاف واقع و نسنجیده و گاه معاندانه، تخریب چشم بیدار نظام و عماد ملت یعنی نهاد شورای نگهبان را رویه خویش قرار داده و به تعبیری مهمات اسلحه دشمنان را برای تضیف نظام و انقلاب که ریشه در خون شهدایی همچون رجایی ها، باهنرها، بهشتی ها، باکری ها، زین الدین ها، باقری ها، کاظمی ها، شهریاری ها، حججی ها و سردار جبهه بین المللی مقاومت حاج قاسم سلیمانی دارد، را تأمین می کنند تا بیشتر  به سوی انقلاب، نظام و ملت انقلابی ایران شلیک کنند!.

اینان که در کمال تأسف برخی از آن ها سال ها در مسئولیت های رده اول نظام قرار داشته و دارند و باید برای نظام مصلحت اندیشی کنند! و یا آن دیگری که به بیت معمار کبیر انقلاب حضرت روح الله وابسته است و خود را میراث دار امام خمینی(ره) می خواند (البته به زعم نگارنده حسابشان از معاندان و ضدانقلاب و تفاله های سیاسی جداست)، بی توجه به دیدگاه های امامین انقلاب و چارچوب های قانونی کشور یعنی قانون اساسی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی، به خاطر عدم احراز صلاحیت بستگان و یا هم طیفی ها و همفکران سیاسی خود چنان بی پروا به شورای نگهبان تاختند که گویی از ساختارهای قانونی نظام بی اطلاع اند!!.

خواص بی بصیرت چشم را بر واقعیت های قانونی و رهنمودهای امامین انقلاب بستند و هرچه خواستند علیه «چشم بینای نظام» و «مطمئن‌ترین دستگاه نظام» گفتند و در کمال تعجب با عصبانیت توأم با پرده دری بی محابا، عملکرد شورای نگهبان را غیرقابل دفاع خوانده! و عامل اصلی چنین ردّ صلاحیت هایی را توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد و ماندن در همان اندیشه بسته و ناکارآمد دانسته اند!!!؛ آنان با مواضع و حرف های خود لبخند شادی را بر لبان دشمنان داخلی و خارجی نشاندند و به عواقب و بازخورد اظهارنظرهای خود علیه نظام و انقلاب توجهی نکردند و خوراک رسانه ای بسیار خوش طعمی را برای بی‌بی‌سی، رادیو فردا، ایران اینترنشنال سعودی، من و تو، و ... فراهم کردند و زبان گویای این رسانه ها شدند. هر چند یکی از آنان تا حدودی حرف های اولیه خود را اصلاح کرد، اما دیگر کار از کار گذشته بود و با خوراکی که او و همفکر بی بصیرتش به رسانه های ضد انقلاب داده بودند، کار خود را کرد.

برای اطلاع و یادآوری بی بصیرت هایی که در کلام، خود را وفادار به انقلاب و نظام اسلامی می دانند، اما خواسته یا ناخواسته بارها زبان و قلمشان به سمت تخریب نهادهای قانونی کشور به ویژه شورای نگهبان چرخیده و با این کار انقلاب و نظام را تخریب کرده اند، به مرور دیدگاه های حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) درباره جایگاه و اهمیت شورای نگهبان می پردازیم تا شاید به خود آیند و بیش از این از طقار انقلاب پیاده نشوند.

دیدگاه امام خمینی(ره):

نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی توانی قبول نداشته باشی. مردم به این ها و به قانون اساسی رأی دادند. مردمی که به قانون اساسی رأی دادند، منتظر هستند که قانون اساسی اجرا بشود. (این طور نباشد که) هر کس از هرجا صبح بلند می شود، بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم، نه!( صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۷۷)

من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد(صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۳۱) و (صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۷۰)

دیدگاه امام خامنه ای:

بعضی باید گفت به تبعیّت ناخواسته و نادانسته از دشمن- برخی از اشکالات را متوجّه می کنند به شورای نگهبان؛ بنده حقیقتاً گله دارم از این‌گونه افراد .شورای نگهبان جزو آن مراکز اصلی‌ای است که از اوّل انقلاب، استکبار خواسته آن را تخریب بکند. یکی از چند مرکز مهمّی که از اوّل انقلاب سعی دستگاه تبلیغات اهریمنیِ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و استکبار بر این بوده است که آن را تخریب بکنند، شورای نگهبان است. ما نباید کمک کنیم و شورای نگهبان را تخریب کنیم. این مرکز اساسی قانونی را نبایستی تخریب بکنیم. لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است(در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری ۲۰ اسفند ۱۳۹۴).

شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است چگونه انسان می‌تواند به راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند. گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید(۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم).

معظم له همچنین پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ کسانی که به احراز صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعتراض دارند، فرمودند: «شورای محترم نگهبان بر طبق وظیفه‌ی خودش آنچه را که باید انجام بدهد و لازم میدانست انجام داد. عدم احراز صلاحیت به معنای بی‌صلاحیتی نیست. عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیت دارد؛ نه اینکه تشخیص داده که صلاحیت ندارد، نه، ممکن است صلاحیت بالایی هم داشته باشد، اما حالا گزارش ها، امکانات، عرض کنم که آشنایی‌های شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص بدهد.»

مقاومت در برابر بی رحمانه ترین تخریب ها

با مرور دیدگاه های امامین انقلاب در می یابیم که شورای نگهبان همواره مورد بی رحمانه ترین تخریب ها و هجمه ها از داخل و خارج کشور و حتی از سوی خواص بی بصیرت بوده است، این شورا که به تعبیر امام خامنه ای چشم بینای نظام است، اما با تدبیر و شجاعت، دست ردّ به سینه نفوذی‌های دشمنان زده است و در انجام تکالیف و ماموریت های قانونی خود از هجمه ها و لجن پراکنی ها و تخریب ها واهمه ای ندارد.

البته نفوذی ها، دیکتاتورمآب‌ها، مسئله دارها و خواص بی بصیرت و مردود، هیچ گاه تاب تحمل چشم بینای نظام را نداشته و ندارند و از هر طریق ممکن آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و بی رحمانه ترین هجمه‌ها را علیه شورای نگهبان انجام می دهند و به بهانه های مختلف همواره سعی در تخریب نبض تپنده نظام اسلامی دارند، اما این شورا از هجمه ها و تخریب ها نهراسیده و با قاطعیت و شجاعت انقلابی و براساس قانون، دست ردّ بر سینه نفوذی‌های دشمنان زده و پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و خواهد بود.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هم شورای نگهبان به عنوان یک نهاد بی طرف و پاسدار جمهوریت و اسلامیت ایران اسلامی، مر قانون عمل کرده و بی توجه به فشارهای بیرونی و داخلی، صلاحیت نامزدهایی را که شایستگی های قانونی را داشته اند، احراز کرده و تسلیم هجمه ها و تخریب ها نشد.

ان شاءالله ملت با بصیرت، انقلابی، با غیرت و شجاع ایران اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که فتح خرمشهر دیگری است، با حضور حداکثری و انتخاب یک رئیس جمهور اصلح (انقلابی، مردمی، استکبار ستیز، ولایت مدار، وفادار به خون شهدا، دارای کارنامه روشن و ...)، مُهر باطل بر اندیشه های خواص بی بصیرت می زنند واستارت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رهایی کشور از مشکلات را خواهند زد.

سرنوشت ایران با رأی تک تک ایرانیان رقم خواهد خورد، پس در تعیین سرنوشت خود سهیم شویم و روز ۲۸ خرداد آینده ای روشن و پر از امید را برای میهمن عزیزمان رقم بزنیم.

علی علیزاده - فعال رسانه ای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    5 41
    احسنت تحلیل و دیتاها عالی
  • زهرا IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 36
    مسئولان بی‌بصیرت همیشه به نظام و انقلاب ضربه میزنند،همه ی ما باید از خون شهدا و انقلاب حمایت کنیم و گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم
  • امینه IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 25
    نگذارید انقلاب بدست نا اهلان ونامحرمان بیفتد( امام خمینی ره )
  • عبدالکریم حسینی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 36
    برای جذب یک کارمند عادی در ادارات هزار جور تحقیق میشود. مگر رئیس جمهور از یک کارمند اداره کمتر است که بدون بررسی شایستگی و صلاحیت او سکان امور کشور و سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی را در اختیارش قرار داد. کجای دنیا این جور عمل می کنند. هر شهروندی توی این مملکت می داند باید کسی که صلاحیت و توان مدیریتی دارد، رئیس جمهور شود من در عجبم که چرا این خواص به اندازه یک فرد عادی جامعه هم بصیرت ندارند. رهبر معظم انقلاب از دست این افراد چه خون دل هایی می خورند.
  • انقلابی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 63
    به نظرم کاملاً اشاره درست به مطلب داره و نویسنده روشن گفته و بیان کرده. حرف هم حرف کاملاً درستیه و ما باید مراقب باشیم.
  • عبدالله IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    56 2
    (در کمال تأسف برخی از آن‌ها سال‌ها در مسئولیت‌های رده اول نظام قرار داشته و دارند و باید برای نظام مصلحت‌اندیشی کنند!... خواص بی‌بصیرت... با عصبانیت توأم با گستاخی و پرده‌دری بی محابا، عملکرد شورای نگهبان را غیرقابل دفاع خوانده! و...) این‌که یک فعال رسانه‌ای به خود اجازه می‌دهد با چنین ادبیات ناپسند و توهین‌آمیزی، نقد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان نسبت به عملکرد این شورا در برخی از موارد احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را مورد هجمه قرار دهد، از شگفتی‌های روزگار ماست. برادر بزرگوار فعال رسانه‌ای! عنایت داشته باشید که اگر بزرگان کشور در مسئله‌ای دچار اختلاف‌نظر شدند، خودشان بهتر می‌دانند چگونه باهم کنار بیایند. شایسته است ما حد و حدود خود را دانسته و به بهانه دفاع از عملکرد یک نهاد، دیگر نهادها و شخصیت‌های نظام را تخریب نکنیم و بدانیم که خود این نیز «آب به آسیاب دشمن ریختن است». البته اگر این «مثلاً تحلیل‌»های هیجانی با نیات دیگری صورت می‌گیرد، مسئله دیگری است، که البته تجارب تاریخی نشان داده آن‌ نیز حاصل نمی‌شود. فتأمل!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 43
      امام خمینی(ره): من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.(۹) اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد(صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۳۱) و (صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۷۰) امام خامنه ای: شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است چگونه انسان می‌تواند به راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند. گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید(۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم).
  • جلیل کرمانشاهی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 27
    سلام خدا بر رزمندگان جبهه جنگ نرم! پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: لا تَكرَهُوا الفِتنَه فِي آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبير المُنافِقين از فتنه و آزمايش در آخرالزمان نگران نباشيد چرا كه موجب نابودي منافقان خواهد شد. ميزان الحكمه، حديث شماره 15748
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 51
    امام خامنه ای: بعضی باید گفت به تبعیّت ناخواسته و نادانسته از دشمن- برخی از اشکالات را متوجّه می کنند به شورای نگهبان؛ بنده حقیقتاً گله دارم از این‌گونه افراد .شورای نگهبان جزو آن مراکز اصلی‌ای است که از اوّل انقلاب، استکبار خواسته آن را تخریب بکند. یکی از چند مرکز مهمّی که از اوّل انقلاب سعی دستگاه تبلیغات اهریمنیِ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و استکبار بر این بوده است که آن را تخریب بکنند، شورای نگهبان است. ما نباید کمک کنیم و شورای نگهبان را تخریب کنیم. این مرکز اساسی قانونی را نبایستی تخریب بکنیم. لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است(در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری ۲۰ اسفند ۱۳۹۴).
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    29 0
    تذکر امام خمینی قدس‌سره به شورای نگهبان: «شما روی مواضع اسلام قاطع بایستید، ولی به‌صورتی نباشد که انتزاع شود شما در همه‌جا دخالت می‌کنید. صحبت‌های شما باید به‌صورتی باشد که همه فکر کنند در محدوده قانونی خودتان عمل می‌کنید، نه یک قدم زیاد و نه یک قدم کم. در همان محل قانونی وقوف کنید، نه یک کلمه این‌طرف و نه یک کلمه آن‌طرف. گاهی ملاحظه می‌کنید که مصالح اسلامی اقتضا می‌کند که به عناوین ثانوی عمل کنید، به آن عمل کنید. شما باید سعی کنید که نگویند می‌خواهید در تمام کارها دخالت کنید، حتی در مسائل اجرایی. البته خود، این مسائل را می‌دانید و عمل می‌کنید، ولی من تذکر می‌دهم. شما باید توجه داشته باشید که اگر مباحثات به مناقشات تبدیل شود و جلوی یکدیگر بایستید، اسباب این می‌شود که شورای نگهبان تضعیف شود و در آتیه از بین برود.» (صحیفه امام، ج۱۹، صص ۴۳ – ۴۴)
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    امان از دست خواص بی بصیرت که شیعه از زمان امیرالمومنین(ع) تا الان از این افراد چه ضربه ها که نخورده و الان هم خون به دل نائب امام زمان(عج) می کنند