جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ مدیریت حوزه های علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان با حمایت قاطع و تشکر از اقدام اخیر شورای نگهبان در اجرای کامل قانون انتخابات و بی توجهی به فضاسازی ها، کاندیداهای احراز صلاحیت نشده را به همدلی و تعاون در افزایش مشارکت مردمی دعوت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام در بیانیه ای از اقدامات شورای نگهبان و روند بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا (سوره احزاب آیه ۷۰)

امام خمینی (ره): دیکتاتوری همین است که نه به مجلس سر فرود می‌آورند و نه به قوانین مجلس و نه به شورای نگهبان و نه به تأیید شورای نگهبان.

مقام معظم رهبری: کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمی کند.

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی همواره شاهد رویدادهای حساس و تعینین کننده ای بوده اما چیزی که به جمهوری اسلامی ایران اقتدار بخشیده، عنایت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا، خون پاک شهدا، مجاهدت‌های شبانه روزی رزمندگان و دلدادگان امام و رهبری و بیداری و بصیرت روحانیت معزز می باشد و اکنون در ابتدای گام دوم انقلاب حفاظت از آرمان های نظام و انقلاب ، حساسیت و هوشیاری بیشتری را طلب می کند.

علی رغم حمایت قاطع امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) از شورای محترم نگهبان که اعضای آن از متعهدترین نیروهای انقلاب و آرمان های امام و شهدا هستند این نهاد در طول دوران انقلاب بسیار آماج تهمت ها و هجمه های داخلی و خارجی قرار گرفته است چرا که کینه توزان و ایادی  داخلی و دشمنان خارجی می دانند این شورا پاسدار آرمان های انقلاب است و در عمل به قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات از وظایف قانونی خود عقب نمی نشیند

اکنون برخی از جریانات سیاسی به بهانه عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداها اقدام به هجمه و تخریب این نهاد که یکی از ستون‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده اند و عجیب آنکه بیشترین اعتراض و هجمه از طرف آن کسانی است که با ناکار آمدی و قانون گریزی موجبات نابسامانی اقتصادی را در کشور به وجود آورده اند این بداخلاقی های سیاسی و اتخاذ مواضع ناصواب به دلیل فرار از پاسخگویی و غبار آلوده کردن اذهان عمومی و فضای سیاسی کشور صورت می گیرد.

مدیریت حوزه علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان، ضمن حمایت قاطع و تشکر از اقدام اخیر شورای نگهبان در اجرای کامل قانون انتخابات و بی توجهی به فضاسازی ها؛ تمام کاندیداهای احراز صلاحیت نشده را به همدلی و تعاون در افزایش مشارکت مردمی که پشتوانه ملّی نظام است دعوت می نماید. امید است که این انتخابات و مشارکت حداکثری و پرشور در آن موجبات رضایت ولی عصر (ارواحناله الفدا) و مقام معظم رهبری و پیروزی و اعتلای ملت برزگ ایران اسلامی را فراهم آورد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha