چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حاجی صادقی

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه امروز مردم در آستانه یک انتخاب هستند و ما وظیفه داریم افشاگری آنچه دشمن می گوید، را بکنیم، گفت: عده ای امروز شعار عدالت منهای ولایت سر می دهند، مگر جز از طریق ولایت می شود به عدالت رسید، مصداق عدالت بدون ولایت، خوارج می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، عصر امروز در همایش بزرگ اساتید، فضلا و روحانیون حوزه علمیه اصفهان که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان، در مدرسه امام صادق(ع) چهار باغ برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت امروز، تنها وظیفه بصیرت داشتن ندارد.

وی بیان کرد: روحانیت به ویژه در دورانی که نظام حکمرانی را در دست داشته باشد، وظیفه بصیرت افزایی وراهبری را هم دارد؛ روحانیت باید بزرگترین خدمت به مردم که هدایت است را به نحو احسن انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  تصریح کرد: روحانیت باید نسخه‌های هدایت را منطبق بر روایات وآیات به مردم ارائه دهد؛ روحانیت طبیبی است که معاینه ای از آسیب ها و تهدیدات دارد و نسخه هدایت بخش در نهایت به مردم ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: روحانیت در موضع گیری‌ها و حفظ انقلاب ماموریت دارد، خاصه در فتنه و شرایطی که دشمن به دنبال تاریک کردن فضا است؛ در شرایطی که دشمن به دنبال آن است چراغ های هدایت را خاموش کند، وظیفه روحانیت در این شرایط بصیرت وراهبری است.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه در شرایطی که مردم از تبعیض ها و مدیریت ها و مشکلات اقتصادی ناراحت هستند و برخی به لحاظ سیاسی ناراضی و از ناملایمتی ها گلایه دارند، گفت: باید یک تغییر ایجاد کرد، البته از سوی دیگر مطالبه رهبری هم ضرورت تحول بیان می شود.

وی ابراز کرد: واقعیت این است که در فرهنگ دینی، مردم و خداوند در یک طرف ایستاده اند، لذا ما دو قوه مهم خود را به دست آرای مردم داده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: تفاوت مردم سالاری غربی با مردم سالاری دینی این است که در مردم سالاری غربی تبلیغات و هزینه های هنگفت افکار مردم را سمت وسو می دهد ولی در مردم سالاری دینی باید بصیرت وروشنگری باعث انتخاب و رای دهی شود.

وی ابراز کرد: امروز غرب با تبلیغات مردم را می فریبد؛ و روحانیت باید در مردم سالاری دینی هدایتگر باشد تا با تحلیل درست و درک عمیق درست انتخاب کنند.

حاجی صادقی عنوان کرد: برای دستیابی به تحول اساسی که هم پیش روندگی انقلاب و هم نیاز مردم را تامین کند، نیازمند یک دولت انقلابی هستیم.

وی تاظهار کرد: دشمن درصدد القای این است که دولت انقلابی یعنی جنگ و تحریم بیشتر، ما باید به درستی ثابت کنیم که اتفاقا جدای از مبانی اعتقادی، اتفاقا برای جلوگیری از جنگف نیاز به دولت انقلابی داریم.

قهر کردن با صندوق های رای راه حل مشکلات نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  ادامه داد: دشمن امروز ما گرگ صفت است و اهل منطق نیست و باید مقابل آن یک دولت قوی و مقتدر باشد؛ با نرمش و کوتاه آمدن و مذاکره آیا این سالها مشکلات ما حل شده است، خیر؛ این موارد راهگشا نیست واقتدار تنها راه مقابله با دشمنان است.

وی تصریح کرد: امروز اگر قوی نباشیم ما را می بلعند؛ افرادی که میدان را مقابل دیپلملسی قرار دادند، بدانند که در دیپلماسی هم نیاز به میدان داریم.

حاجی صادقی با بیان اینکه امروز مردم در آستانه یک انتخاب هستند و ما وظیفه داریم افشاگری آنچه دشمن می گوید، را بکنیم، افزود: عده ای امروز شعار عدالت منهای ولایت سر می دهند، مگر جز از طریق ولایت می شود به عدالت رسید. مصداق عدالت بدون ولایت خوارج می شود.

وی ادامه داد: ما امروز در مقابل جریاناتی که می خواهند اصل شرکت مردم در انتخابات را زیر سؤال ببرند، باید بایستیم؛ ما از قانونی بودن و قانون‌مداری به شدت حمایت می کنیم و به تعبیر امام راحل بالاترین مصلحت اندیشی اینکه ما به قانون عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  اضافه کرد: امروز میزان مشارکت مهمترین مسئله است، چه اشکالی دارد که حتی درس های حوزوی تعطیل شود و به این محله و آن روستا و شهر برویم و تبیین و روشنگری کنیم.

وی متذکر شد: قهر کردن با صندوق های رای و عدم شرکت راهکار حل مشکلات نیست، بلکه شرکت تاثیرگذار راهکار اصلی است؛ انتخاب تحول آفرین لازمه انتخابات ۱۴۰۰ است که مطالبه رهبری است.

خاموش شدن چراغ انقلاب، خاموش شدن اسلام است

 حاجی صادقی اذعان داشت: خاموش شدن چراغ انقلاب، خاموش شدن اسلام است، دشمن درصدد توقف موتور محرک انقلاب یعنی همان دین است، ما روحانیت از اهل بیت(ع) آموخته ایم برای دین باید همه چیزمان را بدهیم.

وی در تشریح ویژگی رئیس جمهور آینده گفت: باید رئیس جمهوری انتخاب شود که نخواهد وضع فعلی را ادامه دهد، بنابراین تحول را بشناسد و سپس تحول آفرین باشد، دوم آن که در خط ولایت باشد و برای ولایت سربازی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  اظهار کرد: ۴۲ سال تجربه به ما ثابت کرده است که هر جا گوش به فرمان رهبری بودیم، موفق شده ایم و هر جا تخطی کردیم ضرر کردیم.

وی ابراز کرد: مبارزه با ظلم و فساد و تلاش برای استقرار عدالت ویژگی سوم رئیس جمهور آینده باید باشد؛ مردم از تبعیض ها بیشتر از محرومیت ها ناراحت هستند.

حاجی صادقی یادآور شد: جامعه نیاز به نشاط و امید دارد؛ امروز دشمنان اذعان دارند که انقلاب اسلامی کم کم نه فقط ملت ها، بلکه قلوب دولت ها را هم درحال جذب کردن است، اگر نبود ضعف های داخلی، انقلاب در جهان غوغا می کرد.

وی بیان داشت: درحال حاضر دو گفتمان با هم درگیرند، نخست گفتمانی که راه نجات کشور را هنوز از طریق سیاست جهانی و دست دراز کردن به سمت کدخدا می داند و گفتماتنی که تکیه بر توان داخلی و ظرفیت ها و اقتدار را راه نجات کشور می داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha