شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: طلاب و مبلغان باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تبلیغ چهره به چهره، اهمیت حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری را برای مردم تبیین کنند، البته در کنار این مسئله باید با مطرح کردن ویژگی‌های فرد اصلح بر انتخاب اصلح نیز تاکید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت السلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در مراسم تقدیر از اساتید برتر مدارس علمیه استان همدان با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های اساتید، اظهار داشت: تنها تعهدی که خداوند در زمان آفرینش عالم از انسان گرفته، تعهد مساله ربوبیت بوده، که همین تعهد و عمل به آن نیز در انتهای عالم و در شب اول قبر از انسان بازهم پرسیده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم اساتید و معلمان در جامعه، مطرح کرد: نقشی که خداوند به اساتید و معلمان داده، در حقیقت همان نقشی است که به انبیا داده بود، البته لازم به ذکر است که اساتید نباید به عنوان معلم، که باید یک مربی برای فراگیر باشند، به این معنی که آنها وظیفه شکوفا کردن استعدادهای وجودی فرد را برعهده دارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مربی شدن تنها با حضور در کلاس و در چند ترم رخ نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: رفتار مربی نسبت به فراگیر خود باید همانند رفتار یک باغبان نسبت به یک دانه‌ای کوچکی باشد که پس از کاشت دائما لازم است تا با آن ارتباط بگیرد.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه خود باید مهذّب و با تقوا باشند، گفت: اگر تقوا و تهذیب نباشد، هر چه بیشتر درس بخوانیم، بیشتر دچار گمراهی می‌شویم، بنابراین در عرصه تربیت خصوصا در حوزه‌های علمیه، آنچه بسیار ضروری است، مهذب بودن شخص استاد و مربی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه اساتید حوزه باید به مسائلی که مطرح می‌کنند خود اعتقاد قلبی داشته باشند، یادآور شد: اگر این اعتقاد درونی وجود نداشته باشد، مربی نمی‌تواند این اعتقادات را به درستی به دیگران القا کند.

حضور حداکثری در پای صندوق رای دارای تاثیرات فراوانی در عرصه دیپلماسی و امنیت داخلی و خارجی است

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسأله در انتخابات، موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح است، گفت: حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند تاثیر بسیاری در عرصه‌های مختلف همچون دیپلماسی و امنیت داخلی و خارجی داشته باشد و این موضوعی است که باید در جامعه به درستی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: طلاب و مبلغان باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تبلیغ چهره به چهره، اهمیت حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری را برای مردم تبیین کنند، البته در کنار این مسئله باید با مطرح کردن ویژگی‌های فرد اصلح بر انتخاب اصلح نیز تاکید شود.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال یکی از حساس‌ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی می‌باشد، اظهار داشت: همانند تمامی انتخابات گذشته و میدان‌های گوناگون، دشمن علیه انتخابات هجمه‌های فراوانی را آغاز کرده و به دنبال آن است تا این طور القا کند که اگر فردی رای نداد او مخالف جمهوری اسلامی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عده‌ای به دلیل ترس از کرونا و یا مسائل دیگر رای نمی‌دهند، گفت: عدم حضور در پای صندوق رای به معنای مخالفت با نظام نبوده و نیست، اما دشمن سعی دارد تا در جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها این افراد را در کنار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه نمونه این موضوع را در بحث حجاب می‌توان دید، خاطر نشان کرد: در بحث حجاب، اگر خانمی حجاب کامل را رعایت نمی‌کند، مخالف نظام نیست، چرا که نوع پوشش افراد وابسته به سبک زندگی آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم روی کار آمدن یک دولت انقلابی، جهادی و جوان، مطرح کرد: انتخابات ریاست جمهوری تنها انتخاب یک فرد نیست، بلکه تغییر رئیس جمهور به معنای تغییر تعداد بسیار زیادی از مدیران در سراسر کشور و در رده های مختلف است.

شورای حوزه استان پیگیر رفع مشکلات  است

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای حوزه استان، یادآور شد: در مدت حدودا دو سال گذشته جلسات خوبی در این شورا تشکیل شده و در آن با حضور اعضا و با دعوت از برخی شخصیت‌ها، مهم‌ترین مشکلات و مسائل حوزه استان از جمله طرح طوبی و حوزه امیرالمومنین مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تقدیر از آیت الله موسوی اصفهانی که با دلسوزی، کارها را پیگیری می‌کنند، خاطر نشان کرد: ایجاد منابع پایدار از دیگر برنامه‌ها و اولویّت‌هایی است که در این مدت مورد توجه اعضا بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha