چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/مصاحبه نهاوندی

حوزه/ مشاور قائم‌مقام سازمان صداوسیما گفت: نامزدهای انتخاباتی باید به ابعاد فقهی و ضوابط شرعی تبلیغات انتخاباتی اشراف داشته باشند و بدانند پیامدها و آثار گفت‌وگوهای آن‌ها می‌تواند در جهت مثبت و منفی آثار خاص خودش را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نهاوندی مشاور قائم‌مقام سازمان صداوسیما و دبیر نشست علمی تخصصی فقه تبلیغات رسانه‌ای و مناظرات انتخاباتی در حاشیه این نشست که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اقتضا می‌کرد بحث‌هایی که در خصوص ضوابط و اصول اخلاقی و همچنین مباحث قواعد شرعی و فقهی در طول تبلیغات نامزدها به‌ویژه در مناظرات قابل طرح و بحث است به‌صورت عمیق و ریشه‌ای در ابعاد حقوقی و فقهی به بحث و گفتگو گذاشته بشود.

وی ادامه داد: با این هدف که بایسته‌ها و زوایای این تبلیغات مشخص شود و حوزه‌های علمیه در این مهم یاری‌رسان باشند این نشست با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی که ابعاد فقهی را بیان کرد  و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم قائم‌مقام صداوسیما موجب شد که در ابعاد مختلف به تبیین مبانی فقهی و حوزوی پرداخته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نهاوندی با توصیه به نامزدهای انتخابات تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بستر مناظرات و تبلیغات رسانه‌ای را مهیا کرده است و باید تمامی اصولی که در یک حاکمیت اسلامی باید رعایت شود باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات باید رفتارهای دین پایه و اخلاق‌مدار را در ایام تبلیغات و به‌خصوص مناظرات انتخاباتی داشته باشند و به‌عنوان الگوی برای سایر کشورهای جهان باشند.

مشاور قائم‌مقام سازمان صداوسیما ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید به ابعاد فقهی و ضوابط شرعی اشراف داشته باشند و بدانند پیامدها و آثار گفت‌وگوهای آن‌ها می‌تواند در جهت مثبت و منفی آثار خاص خودش را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نهاوندی افزود: در نشست امروز نیز به این مهم پرداخته شد و به سوالاتی که در این زمینه بود پاسخ‌های کافی داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha