دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سفیر سابق

کاظمی قمی گفت: بخشی از آنچه امروز در فلسطین رخ داده به فعالیت های مجاهدانه و تلاش های خالصانه ی شهید حجازی و همرزمان او برمی گردد که در ژئوپلیتیک فلسطین از آن حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حسن کاظمی قمی، شامگاه پنج شنبه در مراسم اربعین شهادت سردار سید محمد حسین زاده حجازی، در گلستان شهدا اظهار کرد: چهل روز از شهادت این اسوه تقوا و شهامت گذشت و در این چهل روز اتفاق بزرگی که در جهان اسلام و در منطقه افتاد، پیروزی قهرمانانه ملت مظلوم و مجاهد فلسطین در برابر تجاوز رژیم اشغالگر قدس بود و این یک رخداد عظیم و نقطه عطفی در تعاملات سیاسی و امنیتی منطقه برای آینده بود.

وی، این پیروزی را دارای دستاوردهای راهبردی و ژئوپلیتیک برای منطقه دانست و اظهار کرد: این مقاومت دوازده روزه در مقایسه با همه مقاومت‌هایی که در سالهای گذشته صورت گرفت از ویژگی های ممتازی برخوردار بود.

سفیر اسبق ایران در عراق اظهار کرد: اینکه مردم فلسطین امروز شعار آزادی قدس و اینکه همه فلسطین باید آزاد شود، سر می‌دهند، یک راهبرد و منشور جدید از مقاومتی است که ثمره این دوازده روز بود.

کاظمی قمی با بیان اینکه در سطح منطقه ای اتفاق بزرگی دراین رخداد مقاومت پیش آمد، اذعان کرد: این اتفاق این بود که مقاومت فلسطین قدرت بازدارندگی را در جهان اسلام تقویت کرد.

وی ادامه داد: طرح سازشی که حکام منطقه دنبال می کردند و ارتباط خود را با رژیم اشغالگر قدس علنی کردند؛ شکسته شد.

کاظمی قمی یاد آور شد، پیام هایی رهبران مقاومت فلسطین که برای مقام معظم رهبری ارسال شد و پیام های پدرانه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی به فلسطین داد، نشان داد خط نفاق بین شیعه و سنی تمام شد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی نشان داده به عنوان اولین پرچمدار حمایت از فلسطین می درخشد؛ امروز آنچه به عنوان معامله قرن به دنبال یهودی سازی این منطقه بودند از بین رفت.

سفیر اسبق ایران در عراق در ادامه به آثار مقاومت در سطح بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: مقاومت در سطح بین المللی نشان داد، هیمنه و ابهت آمریکا در حمایت از رژیم رژیم صهیونیستی شکسته شد.

کاظمی قمی اظهار کرد: بخشی از آنچه امروز در فلسطین رخ داده به فعالیت های مجاهدانه و تلاش های خالصانه ی شهید حجازی و همرزمان او برمی گردد که در ژئوپلیتیک فلسطین از آن حمایت کردند.

وی بیان کرد: آنچه امروز در فلسطین رخ داده در راستای بیان مقام معظم رهبری است که نابودی اسرائیل را در کمتر از ۲۵سال آینده پیش بینی فرموده بودند که اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha