جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 961008
۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
صفحه مجازی علی مهدیان

حوزه/ این روزها که عده‌ای رأی ندادن را یک رفتار اعتراضی قلمداد می‌کنند، یک شاخص سنجش این سبک اعتراض، جمع‌بندی منصفانه ما درباره اراده شیطان است آیا او علاقه به این سبک اعتراض دارد؟ و چرا؟ چطور عامل تحریم و تهدیدهای به قول خودشان خرد کننده و نابود کننده، علاقه مند به سبک اعتراض «رأی بی رأی» شده؟

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام علی مهدیان در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

مناجات الشاکین

یعنی مناجات کسانی که به نقطه اعتراض و شکایت رسیده‌اند، شکایت از ضعف‌هایی که اولا مربوط به بیرون از مرزهای خودشان نیست. می‌دانستید چنین مناجاتی داریم از امام سجاد؟ اینطور شروع می‌شود: اللهم انی اشکوا نفسا....خدایا شکایتم به دشمن بیرونی نیست بلکه از دردهای درونی مملکت وجودم است.

اما بعد از چند جمله عرض می‌کند: الهی اشکو الیک عدوا یضلنی و شیطانا یغوینی، قد ملأ بالوسواس صدری... خدایا نقش دشمن در دردها و ضعف‌های درونی من جدی است اِلهی اِلَیْکَ اَشْکُو قَلْباً قاسِیاً مَعَ الْوَسْواسِ مُتَقَلِّباً... دشمن خارجی کاستی‌های مرا آنچنان‌تر می‌کند اما ان لا تَجْعَلَنی لِغَیْرِ جُودِکَ مُتَعَرِّضاً... کاری کن عنان تغییراتم در دست تو باشد نه این و آن.

این مهم است که شکایت‌ها و اعتراض‌های ما چگونه مدیریت می‌شود؟ به دست چه کسی می‌افتد؟ اگر خودمان تصمیم نگیریم رهبری اعتراض و شکایت را به چه کسی بسپاریم، قدرت شر طلب بیرونی برایمان تصمیم خواهد گرفت. طاغوت تلاش می‌کند شکایت و اعتراض‌ها را هم خودش در دست بگیرد و مدیریت کند.

جریان جوانان هیپی در آمریکا جریانی اعتراضی بود که اخته شد. جریان شیطان پرستی نیز اول جریانی اعتراضی بود که تبدیل به شیطان پرستی شد و ابزار دست سلطه جویان گردید. بسیاری از انقلاب‌های دنیا سر بر دامن شیطان بزرگ گذاشتند. خطری که بیداری اسلامی را تهدید می‌کند، همین بود. قرار بود جنبش سوریه را جبهه النصره به اسراییل و آمریکا تقدیم کند چنانکه مصر به عبدالفتاح سیسی انجامید. عملا مردم را به خانه برمی‌گردانند و انقلابشان را مصادره می‌کنند و اعتراض را هم مال خود می‌کنند.

جنبش عدالتخواهی در ایران به دار و ادرار بر شیخ فضل الله ختم شد و سر از سفارت انگلیس در آورد و شد رضاخان. جنبش ملی‌گرایی مصدق سر از سفارت آمریکا درآورد و شد محمدرضای بعد کودتا بدتر از رضاخان. مردم را کنار گذاشتند و اعتراض را مصادره کردند.

خدا رحمت کند امام را، از نکات مهمی که یاد ما داد این بود که هر رفتار سیاسی‌مان را با مدیریت شیطان بزرگ و رسانه‌هایش بسنجیم. و الا شیطان با همان اعتراض کاری می‌کند که آنچه از آن شکایت داریم بیشتر از قبل و ارتقا یافته‌تر از قبل شکل بگیرد.

این روزها که عده‌ای رأی ندادن را یک رفتار اعتراضی قلمداد می‌کنند، یک شاخص سنجش این سبک اعتراض، جمع‌بندی منصفانه ما درباره اراده شیطان است آیا او علاقه به این سبک اعتراض دارد؟ و چرا؟ چطور عامل تحریم و تهدیدهای به قول خودشان خرد کننده و نابود کننده، علاقه مند به سبک اعتراض «رأی بی رأی» شده؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha