چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 960298
۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
صفحه مجازی سید یاسر تقوی

حوزه/ درمان نارضایتی با ناآگاهی متفاوت است. نارضایتی را نمی‌توان در تخاطب‌های عمومی درمان کرد. نارضایتی نیازمند تخاطب‌های خاص و انسانی است. نیازمند محبت و دلجویی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت ایام انتخابات ریاست جمهوری حجت‌الاسلام سید یاسر تقوی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

بسم الله

چند روز پیش در یکی از پایگاه‌های خبری حوزه، یکی از دوستان گفت به عنوان یک مبلغ بیا مقابل دوربین و بگو: اگر کسی به تو بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنم، چگونه او را برای حضور در انتخابات متقاعد می‌کنی و به او چه می‌گویی؟ گفتم: «هیچی! مسأله غالب افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، ناآگاهی نسبت به اهمیت انتخابات و یا نقش آن در سرنوشت‌شان نیست که با گفتن من و امثال من حل شود. مسأله گلایه و یأس آنهاست است.» مردم از نامدیریت دولت به ستوه آمده‌اند و بعضاً کلیت نظام را هم مقصر می‌دانند. از طرفی دیگر، این «نارضایتی» در فضای مجازی چه به اقتضای فرم و چه اختلال محاسباتی نخبگان و فعالان رسانه‌ای و همچنین سوءاستفاده بدخواهان بیش از پیش ضریب یافته است.

درمان نارضایتی با ناآگاهی متفاوت است. نارضایتی را نمی‌توان در تخاطب‌های عمومی درمان کرد. نارضایتی نیازمند تخاطب‌های خاص و انسانی است. نیازمند محبت و دلجویی است. آن هم نه از طرف من و امثال من! بلکه از سوی کسانی که در این ایام بلازده، کنار مردم‌ بوده‌اند، دستگیری کرده‌اند، پای غم و غصه دیگران نشسته‌اند، غم‌خوار گرفتاری‌ها و مشکلات‌شان بوده‌اند و... این‌ها هستند که می‌توانند نارضایتی را تعدیل کنند و مردم را به مشارکت سیاسی دعوت نمایند. پیشنهادم برای دعوت به حضور در انتخابات همین است. اطراف‌مان را نگاه کنیم. ببینیم کجا محبت کاشته‌ایم، آنجا حوزه رسالت ماست، به همان اندازه برداشت کنیم؛ نه بیشتر!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha