سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دین گریزی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول گفت: برای نهادینه‌سازی جامعه ای اسلامی، باید ابتدا نفس خود را واکاوی کرده و به اصلاح عیوب بپردازیم زیرا با خودسازی، دیگرسازی هم در جامعه محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، عطیه نادران در نشست هم‌اندیشی "آسیب‌شناسی دین‌گریزی در جامعه" در مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول، دین را مجموعه‌ای از اعتقادات و بایدها و نبایدهایی دانست که در سایه اخلاق قرار دارد.

وی با استناد به روایت "من عرف نفسه فقد عرف ربه" بیان کرد: به منظور بررسی آسیب‌شناسی دین‌گریزی در جامعه، ابتدا باید دین را در وجود خود نهادینه کرد؛ به همین منظور باید ابعاد دین که به دو شاخه فردی و اجتماعی تقسیم می شود را بررسی کرد.

استاد مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول با استناد به آیاتی از قرآن مجید خاطرنشان کرد: بر اساس "الذین آمنوا و عملوا الصالحات" همواره در قرآن "الذین آمنوا" همراه با "عمل صالح" آمده است، یعنی ایمان به تنهایی کفایت نمی‌کند و عمل صالح مهم است.

همچنین در این نشست، خانم زنگانه از معلمان مدرسه راهنمایی مرضیه این شهرستان گفت: در عصر حاضر، تصدیق دین و مفاهیم قرآنی در اجتماع کمرنگ شده؛ و در انقلاب اسلامی آن تقوایی که خداوند متعال برای جامعه دستور داده، هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

در ادامه، خانم راحله تجری استاد مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول تاکید کرد: باید بدانیم که فضای پیش روی ما، فضایی متفاوت از گذشته است و انسان‌ها دچار دگرگونی و صدمات روحی و ... شده‌اند که ارتباط با چنین انسان‌ها و هدایت کردن آنها نیاز به تلاش دارد.

وی، وظیفه فرهیختگان، معلمان و رهبران دینی و فکری جامعه همچون روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها را در این عرصه، هدایت در جهت خودسازی و یاری رساندن به مردم در این زمینه دانست تا در مسیر سعادت و کمال درونی پیش روند.

کارشناس دینی مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول گفت: برای نهادینه‌سازی جامعه ای اسلامی، باید از درون خود شروع کنیم، یعنی ابتدا نفس خود را واکاوی کرده و به اصلاح عیوب بپردازیم، زیرا با خودسازی، دیگرسازی هم در جامعه محقق می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha