سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انتخابات ریاست جمهوری 1400

حوزه/ خانم ربابه هاشمی گفت: شگردهای جنگ روانی دشمن و رقابت رسانه ای جریان های سیاسی در انتخابات ایران از پیچیدگی های فراوانی برخوردار بوده است که شناخت آنها نیازمند هوشمندی، بصیرت و تیزبینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم ربابه هاشمی در نشست بصیرتی به مناسبت انتخابات ۱۴۰۰، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان بیان کرد: شرایط کشور از حیث داخلی و خارجی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اعتقادی در موقعیت حساس و خطیری قرار گرفته است.

وی افزود: در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، مواجهه گفتمانی و نبرد اراده‌ها در دو سوی جبهه انقلاب و مقاومت به محوریت جمهوری اسلامی ایران و جبهه ستم و سلطه جهانی به محوریت آمریکا و هم‌پیمانان صهیونیست و سعودی‌ وارد مرحله جدیدی شده است.

کارشناس حوزوی، ایجاد دوگانه‌های قطبی‌ساز جامعه امنیت-معیشت، مذاکره-مقابله و مانند آن را دستور کار رسانه‌ای و سیاسی غرب و شبکه داخلی همکار غرب دانست و خاطرنشان کرد: برای برون رفت از این وضعیت و بی‌اثرکردن سناریوهای اغواگرانه، نیروهای انقلابی با زبان نرم و بیان مستدل به تبیین شرایط و تشریح طرح‌ها و سناریوهای دشمن بپردازند.

وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موثر در انتخابات را توانایی کنترل و مدیریت افکار عمومی برشمرد و بیان کرد: شگردهای جنگ روانی دشمن و رقابت رسانه‌ای جریان‌های سیاسی در انتخابات ایران از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار بوده است که شناخت آنها نیازمند هوشمندی، بصیرت و تیزبینی است.

هاشمی، کارشکنی در فرآیند تحقق انتخابات مطلوب اسلامی را از مهم‌ترین اهداف و طرح‌های بیگانگان در انتخابات ۱۴۰۰ برشمرد و تاکید کرد: سیاست حداقلی دشمن، ایجاد اخلال در انتخابات و جلوگیری از تحقق انتخابات تراز انقلاب اسلامی است.

وی، ناامیدسازی مردم از انتخابات و جمهوری اسلامی را از طرح‌های دشمن دانست و ادامه داد: دشمنان و استکبار جهانی همواره تلاش کرده‌اند تا با القای ناامیدی و بی‌اعتمادی مانع از حضور گسنرده مردم در پای صندوق‌های رأی شود و برنامه نظام را برای تحقق مشارکت حداکثری ناکام بگذارد.

 هاشمی افزود: تضعیف شورای نگهبان و زیرسوال‌بردن سلامت انتخابات و ارائه تصویر غیررقابتی از انتخابات از جمله راهبردهای رسانه‌ای دشمن برای انتخابات است.

وی، یکی از راهبردهای مهم انتخاباتی دشمن را ممانعت از تشکیل دولت انقلابی برشمرد و تصریح کرد: غرب به خوبی می‌داند که با تشکیل دولت انقلابی، حرکت استقلال‌طلبانه و کاستن از وابستگی به غرب تشدید خواهد شد و این امر تهدیدی برای غرب و دشمن به حساب می‌آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha