جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با تاکید بر این که انتخابات ریشه در اعتقادات ما دارد، گفت: با توجه به افزایش تهاجم فرهنگی و شبهاتی که به اصل انتخابات وارد شده، مسئولان فرهنگی مدارس نسبت به مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، در نشست مسئولین فرهنگی مدارس علمیه استان گفت: معاونین و مسئولین فرهنگی مدارس رسیدگی به موضوعات فرهنگی و تهذیبی طلاب و خانواده هایشان را در اولویت قرارداده و برنامه ریزی منظمی نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی ضمن بیان اهمیت جایگاه اخلاق و تهذیب دررشد و بالندگی حوزه های علمیه که از وظایف مسئوین فرهنگی مدارس است، ادامه داد: باید در انجام برنامه های فرهنگی و تهذیبی واقع بینانه عمل کرد و برنامه ریزی مناسبی نسبت به مسائل فرهنگی داشت.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در ایام بیماری منحوس کرونا که باعث تعطیلی بسیاری از برنامه ها و سبب مجازی شدن آنها شد، در مباحث فرهنگی بیشتر خودنمایی می کند و با توجه به دو شاخص مهم دین داری و دین شناسی در حوزه های علمیه، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق با توجه به شرایط موجود هستیم که جز با همت مسئولین فرهنگی مدارس میسر نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: درانجام فعالیت های فرهنگی استفاده بهینه از فرصت ها بسیار حائز اهمیت است، چراکه از شاخصه های موفقیت در کار فرهنگی وسعت دید و رصدگری قوی و همچنین وسعت بخشیدن به دید طلاب در مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، زیرا هنرکار فرهنگی و تشکیلاتی این است که که ساده و فراگیر انجام شود.

وی در ادامه ضمن بیان آیه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا» گفت: باتوجه به اینکه مقوله انتخابات ریشه در اعتقادات ما دارد و آیه موید این موضوع است و با توجه به افزایش تهاجم فرهنگی و شبهاتی که امروزه به اصل انتخابات وارد شده، مسئولین فرهنگی مدارس باید نسبت به مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، ورود کنند.

امام جمعه اسفراین ضمن بیان اهمیت انتخاب اصلح با توجه به آیات و روایات، بیان داشت: اصلح گزینی از عوامل موکد الهی است و شاه بیت آن عادل و امانتدار بودن است؛ پست ها و مسئولیت ها جایی برای بی دین ها نیست و لازمه تحقق این امر مهم کار تشکیلاتی قوی و تحول زاست که نیاز به همت مسئولین فرهنگی دارد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha