جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا منصوری

حوزه/عضو قرارگاه بیانیه گام دوم مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است برای برداشتن گام های استوار برای آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربیات آن درس آموخت و اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ ها جایگزین حقایق خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا منصوری، استاد حوزه علمیه و عضو قرارگاه بیانیه گام دوم مجمع عمومی جامعه مدرسین امروز در نشست علمی «دولت تراز بیانیه گام دوم انقلاب» که به کوشش معاونت فرهنگی و تربیتی همچنین ارتباطات جامعةالمصطفی برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت اظهارکرد: بنا بر این آیه شریفه که مقام معظم رهبری در فرمایشات چند روز پیش خود بدان اشاره فرمودند، عقیده، عزم و استقامت، سه ابزار مهم برای حرکت در مسیر الهی است. در آیه ۱۰۸ سوره یوسف نیز بیان شده است که دعوت همه انبیاء بر اساس بصیرت است.

وی، کتاب خدا، یاد و عبادت خدا، اولیای الهی و سرگذشت تاریخی را مهم ترین لوازم بصیرت خواند و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، وسیله اصلی شیطان برای منحط و منحرف کردن انسان، سه عنصر شهوت، شهرت و شبهه است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم شناخت حوادث چهل سال نخست انقلاب، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است برای برداشتن گام های استوار برای آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربیات آن درس آموخت بنابراین، بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد رهایی از تهدید و تحریف را برای ما تبیین می کند.

وی تحریف اهداف انقلاب را زمینه ساز رویگردانی مردم از نظام اسلامی دانست و گفت: ما باید به دنبال دولتی باشیم که مبنا محور باشد و اگر چنین بود، ما دچار خسارت هایی نمی شدیم که اکنون با آنها مواجه هستیم.

استاد حوزه علمیه، بیانیه گام دوم را در پنج بخش قابل تقسیم بندی دانست و گفت: بخش نخست به روح کلی بیانیه شامل امید صادق، جوان و جوانمردی اختصاص دارد. بخش دوم به اهداف انقلاب می پردازد که شامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است. در این زمینه، ما هم اکنون در مرحله نظام اسلامی هستیم و باید به سمت دولت اسلامی حرکت نماییم و سپس به جامعه و تمدن اسلامی دست یابیم.

وی ادامه داد: بینش ما باید فرایندی باشد، یعنی در حرکت خود آینده را نیز ترسیم کنیم. بنابراین باید دولت و رئیس جمهوری انتخاب شود که چنین فکر و بینشی داشته باشند. با دقت در سخنان انتخاباتی نمایندگان می توان تشخیص داد چه کسی در این مسیر حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین منصوری، بخش پنجم بیانیه گام دوم را شامل وظایف، چالش ها و راه حل ها برشمرد و یادآور شد: برای انتخاب اصلح باید ابتدا با وظایف خود آشنا شویم. ما سه وظیفه در قبال گام دوم انقلاب داریم، یعنی باید جریان شناس، گفتمان ساز و مطالبه گر باشیم. در میان مطالبات ۱۴ گانه بیان شده در بیانیه گام دوم، سه اولویت فرهنگی، اقتصادی و امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی فلسفه وجودی دولت اسلامی را نهادینه ساختن ایده ها، ساختارها و رفتارهای اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: نظام تشکیلاتی کشور دارای چهل شورای عالی است که در ۲۷ شورا، رئیس جمهور به صورت مستقیم و در ۱۳ شورا نیز وی به صورت غیرمستقیم مسئولیت دارد. در این میان، شوراهای عالی فرهنگی، اقتصاد و امنیت ملی از همه مهم تر است که زیر نظر مستقیم رئیس جمهور قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منصوری ایجاد امت جهانی که از اهداف مهم گام دوم انقلاب اسلامی است را وظیفه دولت اسلامی دانست و گفت: دولت ها زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی و امت واحده هستند. این وظیفه در چهل سال نخست انقلاب اسلامی به درستی تبیین نگردید و این مسئولیت خواص و نخبگان جامعه است که این گفتمان را در جامعه فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha