سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: هر حوزه علمیه و عرصه در اختیار طلاب و روحانیون باید پایگاهی برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت هرچه بیشتر و پاسخگویی به شبهات و سؤالات آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی صبح امروز در نشست هم اندیشی  مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: امروزه متاسفانه عده ای بر طبل ناامیدی و عدم مشارکت پای صندوق های رای می کوبند و سعی دارند انتخابات را بی خاصیت و بی اثر معرفی کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در این شرایط وظیفه ماست که از همه توان و ظرفیت خود برای تحقق مشارکت حداکثری استفاده کنیم، این ایده غلطی است که برخی تئوریزه می کنند که چنانچه مشارکت پایین باشد، نیروهای انقلابی فقط پیروز میدان می شوند.

وی افزود: اولین خواسته رهبری معظم انقلاب مشارکت حداکثری و نفس حضور پای صندوق های رای اولویت  دارد.

 باطنی با بیان اینکه امروز چشم دنیا به عرصه آزمون بزرگ در ایران اسلامی است و قاعدتا نوع نگاه و تعاملشان را براساس نتیجه این مشارکت مردمی ترسیم خواهند کرد، گفت: مشارکت حداکثری باید اولویت نخست باشد؛ به واقع هر حوزه علمیه، هر عرصه در اختیار طلاب و روحانیون باید پایگاهی برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت هرچه بیشتر و پاسخگویی به شبهات و سؤالات آنها و رفع ابهاماتی که احیاناً وجود دارد، باشد تا مردم با میل و رغبت بیشتر در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: اولویت دوم ما، انتخاب هوشمندانه و اصلح است، البته شرایط امسال بهتر و راحت تر شده است، بنابراین بی تفاوت از کنار انتخابات نگذریم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در بحث انتخابات شوراهای شهر هم با همین شدت و تاکید انجام شود و مشارکت حداکثری رقم بخورد.

وی در پایان خطاب به مدیران مدارس علمیه تذکری مبنی براهتمام ودغدغه مندی بیشتری برای کمک معیشتی عزتمندانه به طلاب و روحانیون نیازمند داد و خواستار تلاش بیشتر دراین عرصه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha