شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدحسن حسینی

حوزه/مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه از آغاز ثبت نام تربیت مربی مروّج فرهنگ قرآن کریم خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر اظهارکرد: بر اساس سیاست تربیت مروجان توانمند فرهنگ قرآن کریم، ضرورت داشت ضمن شناسائی نیروهای مستعد در امر تبلیغ و ترویج، توانمندسازی آنان به روش‌های نوین نظام یافته و یک پارچه، مورد توجه جدی قرار گیرد. از این رو برگزاری دوره‌های تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و ایجاد زمینه‌های انس دائمی با کتاب وحی، آشنایی اجمالی با مهارت‌های بیان تفسیر، آشنایی فراگیران با مبانی، فنون و روش‌های نوین ترجمه، مفاهیم و نکات تفسیری قرآن کریم، آشنایی با سبک زندگی قرآنی، سنت‌ها و قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی و تربیت و توانمند سازی مبلغان و مروجان فرهنگ قرآن کریم با جامعه هدف طلاب پایه ۶ و فضلای سطوح عالی، مبلغان طرح هجرت و روحانی مستقر، ائمه جماعات مدارس و مساجد، مبلغان و فعالان قرآنی حوزوی مؤسسات برنامه ریزی شد.

وی افزود: طـی اجـرای این دوره که با همکاری ستاد تفسیر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار می‌شود، داوطلبان پس از احراز شرایـط گزینـش، درمدت زمان یک هفته (۵۲ ساعت آموزشی) شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، گواهینامه پایان دوره را اخذ می‌کنند.

حجت الاسلام سید حسن حسینی افزود: از شرایط شرکت در دوره تربیت مروّج فرهنگ قرآن کریم تلبس به لباس روحانیت و قبولی در مصاحبه ورودی می‌باشد.

وی در تشریح این طرح افزود: این طرح ویژه تابستان و به دو صورت متمرکز ستادی و استانی برنامه ریزی شده است. استان‌های متقاضی برگزاری دوره می‌بایست درخواست خود را از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۰ خرداد به ستاد ارسال نمایند. زمان ثبت نام دوره متمرکز کشوری نیز از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۴ خردادماه و زمان مصاحبه و گزینش متقاضیان ۲۵ تا ۲۸ خردادماه می‌باشد. اسامی پذیرفته شدگان ۲۹ خرداد اعلام خواهد شد. محدوده برگزاری دوره از یکم تیرماه تا یکم مردادماه سال جاری می‌باشد.

مدیر قرآن و حدیث مزایای این دوره را، اعطای گواهی نامه پایان دوره تربیت مروّج فرهنگ قرآن کریم، اهداء جوائز به نفرات برتر دوره، استفاده و بکارگیری فارغ التحصیلان موفق به عنوان مربی در برنامه‌های ترویجی قرآن و حدیث و بهره مندی از اساتید برجسته دوره برشمرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم توجه به آیین نامه، دستورالعمل و فرم ابلاغی اضافه کرد: با آرزوی موفقیت برای معاونان تهذیب استانی در خدمت به ساحت قدسی قرآن کریم و اهلبیت علیهم السلام اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله این فعالیت‌ها زمینه پیشرفت بیش از پیش حوزه‌های علمیه در انس با قرآن کریم را فراهم سازد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha