جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: قطعا حضور پای صندوق های رای که مشتی بر دهان استکبار است و براساس این فرمایش امام راحل که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه اصفهان اظهار کرد: هدف از این نشست های ماهانه بارش فکری  مدیران مدارس علمیه جهت ارتقای کیفت حوزه علمیه اصفهان در همه ابعاد است و این جلسه با هدف مشورت ایجاد می شود.

وی با اشاره به موضوع مهم انتخابات، اذعان کرد: در انتخابات گاهی مردم اشکالات و شبهاتی دارند که ما مبلغین باید پاسخ آنها را بدهیم. نخستین شبهه ای که وارد می شود بحث عدم احراز صلاحیت برخی از افراد توسط شورای نگهبان است که چرا این چنین عملکردی بوده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: انتخاب افراد و تایید صلاحیت افراد برای مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری متفاوت است و هر مسئولیتی شرایط خاص خودش را می طلبد و نباید مباحث با یکدیگر مغلطه شود.

 وی ادامه داد: عدم احراز صلاحیت افراد برای ریاست جمهوری به منزله عدم شایستگی این افراد در جایگاه های دیگر نیست؛ عدم احراز صلاحیت نامزدها به منزله بد بودن افراد نیست.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: باید از اغلب نامزدهایی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند باید قدردانی هم کرد، چرا که گام در میدان گذاشتند و خود را محک زدند.

وی ابراز کرد: نامزدهای ریاست جمهوری بدانند که شعارهایی چون کاهش تورم کشور امری نیست که یکساله محقق شود، چرا که تورم امری است که متاثر از بسیاری از عوامل است که عمده ترین عامل آن کاهش ارزش و اعتبار پول ملی است و کاهش ارزش پول ملی متاثر از خلق پول بدونه پشتوانه است. بدهکاری دولت به بانک مرکزی برهمین اساس خلق پول است و این به اسم قرض بانک به دولت نامیده می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه عظمت و بزرگی که ما در دنیا داریم امروز از خصایص حکومت اسلامی است، گفت: حکومت اسلامی ما براساس حکومت انبیا است و امتیازات، خصایص و ارزش ها در این نوع حکومت با حکومت طاغوتی متفاوت است.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در حکومت طاغوتی پول و مادیات ارزشمند است و این روالی غیرخدایی است، ولی در حکومت اصیل اسلامی و حکومت انبیا ارزش به اطاعت از خدا، عدم تجاوز از حد خداوند و ...است.

وی ادامه داد: مهمترین ارزش در حکومت انبیا زیر بار غیرخدا نرفتن است، و ایستادگی بر این ارزش نیازمند تحمل سختی ها است، حال فریاد رای ندادن برای اینکه گرانی است واقعا حرفی نابجا است، مگر شهدا خون خود را برای ارزانی و ...نثار کردند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: نباید بی تدبیری و ضعف مدیریت برخی از افراد را پای نظام و انقلاب نوشت؛ امروز تشویق برای مشارکت حداکثری با انتخاب اصلح به یکدیگر وابسته اند و نباید هر یک را جدا دید، چراکه هر دو امر با هم مهم است.

وی ابراز کرد: امروزه بحمدالله دشمنان خدا را مایوس کرده ایم و در جنگ با دنیا در دفاع مقدس وجبی از خاک ایران از دست نرفت و با عزت و سربلندی در سخت ترین تحریم ها ایستادگی کرده ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیون فقط تبیین و بیان احکام شرعی نیست، بلکه تبیین و بیان هر واجب اجتماعی از رسالت های مبلغین و روحانیون است و قطعا حضور پای صندوق های رای که مشتی بر دهان استکبار است و براساس این فرمایش امام راحل که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha