چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جهاد روشنگری

حوزه/ مسئول کمیته طلاب و روحانیون جبهه انقلاب اسلامی حوزه علمیه همدان با تاکید بر اهمیت حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: درخواست ما از همه طلاب و روحانیون انقلابی و جهادی استان این است که خود را برای تبلیغ جهادی و جهاد روشنگری در ایام انتخابات آماده کنند و کمیته جبهه انقلاب همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در راستای عملیاتی کردن  رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و  برگزاری انتخاباتی پرشور و انتخاب اصلح، کمیته طلاب و روحانیون جبهه انقلاب اسلامی حوزه علمیه استان همدان آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو مسئول این تشکل حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اهمیت حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: بنا به فرمان حضرت امام(ره)، "همه ما مکلف به دخالت در امور سیاسی هستیم و شرعاً مکلفیم" و همان‌طور که پیغمبر گرامی اسلام و حضرت امیر(ع) فعالیت داشت.

وی افزود: حضرت امام(ره) بر این موضوع تاکید دارند که در ایام انتخابات طلاب و حوزویان باید دست از کارها بردارند و در مناطق مختلف برای حضور در این امر مهم مردم را تشویق کنند و اگر کاری انجام ندهند، فردا مسئول‌ خواهند بود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه طبق فرموده حضرت امام(ره) حضور فعال طلاب و روحانیت در عرصه سیاسی به خصوص در این ایام حساس مانند اقامه نماز، واجب شرعی و الهی است، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور از نظر سیاسی و نیز هجمه‌های همه جانبه دشمنان خارجی و عوامل داخلی در جهت ایجاد یاس در جامعه، نقش نیروهای انقلابی و خصوصا روحانیت بسیار حساس و مهم است و باید به صورت برنامه ریزی شده و دقیق این قشر از جامعه وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه هدایت فکری و سیاسی و بصیرتی ‌افزایی و راهنمایی به جهت حضور در عرصه‌ی خدمات اجتماعی از نظر رهبر معظم انقلاب، مهمترین وظیفه روحانیت است، مطرح کرد: روحانیت باید با تمام توان، برای مشارکت مردم در این دوره از انتخابات از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

مسئول کمیته طلاب و روحانیون جبهه انقلاب اسلامی حوزه علمیه همدان افزود: امید آفرینی و تشویق مردم به مشارکت و البته تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح انتخابات راه حلی برای علاج مشکلات کشور است که طلاب و روحانیون و همچنین نیروهای جهادی و انقلابی باید با احساس مسئولیت پا در این عرصه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند رئیس جمهوری کارآمد، با ایمان و با انگیزه هستیم، خاطر نشان کرد: درخواست ما از همه طلاب و روحانیون انقلابی و جهادی استان همدان این است که خود را جهت تبلیغ جهادی و جهاد روشنگری در این ایام آماده نموده و با این کمیته همکاری نمایند.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به جایگاه روحانیت در بین مردم و نقش طلاب در بصیرت افزایی در جامعه، یادآور شد: محل فعالیت کمیته طلاب و روحانیون جبهه انقلاب واقع در بیت شهید مدنی(ره) جنب حوزه علمیه آیت اللّه آخوند(ره) قرار داد و همه روزه پذیرای طلاب عزیز از سراسر استان در این مکان معنوی خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha