دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سلیمانی تبار

استاد حوزه علمیه قم گفت: راه این کار این نیست که ما با صندوق قهر کنیم، بلکه قهر مردم ادامه پازل دشمن است و با این کار ما در همان نقطه ای قرار می گیریم که دشمن می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه وضعیت در سالهای گذشته به گونه ای بوده که مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند، تصریح کرد: اینکه آیا عمدی در کار بوده که چنین حسی را در مردم به وجود بیاورند، مسئله ای است که باید بررسی شود و این موارد احتمال هایی است که بعضی ها می‌دهند.  

وی افزود: تحلیلگران،  وجود برخی پازل هایی را محتمل می دانند که باعث شده عمدا مردم نسبت به نظام دلسرد شوند.

امام جمعه مشهد اردهال خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام در طول این 43 سال بنا داشتند که مشکلاتی را سر راه امت اسلام قرار بدهند که مردم به این نتیجه برسند که نظام اسلامی یک نظام کارآمد نیست که بتواند مردم را به رفاه نسبی برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اظهار کرد: دو شاخص  داریم که حتما باید برای پیشبرد و موفقیت نظام در جهان تحقق پیدا کند، یک بعد امنیتی است که شامل بعد نظامی هم می شود و ما بحمدالله در این زمینه با ساخت موشک ها و تنوع سیستم موشکی و وجود موشک های بالستیک و ساخت پهبادها موفق بودیم و دشمن، این امر را می داند.

استاد حوزه علمیه قم، بُعد دوم را  اقتصادی دانست و بیان کرد: برای اینکه در بعد اقتصادی هم موفق باشیم و مردم ما رضایت داشته باشند؛ باید روی این قسمت کار بکنیم ولی متاسفانه در این عرصه موفقیت ما چندان نبوده و نتوانسته ایم خود را عرضه کنیم.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: اینکه چرا در این زمینه موفق نبوده ایم، هم موانع خارجی موثر بوده و هم موانع داخلی که آن هم متاثر از دست های پشت پرده خارجی است، چرا که عده ای را تشویق کردند با رانت و رشوه خواری و حیف و میل سرمایه های ملی، کاری کنند که نتوانیم در بعد اقتصادی موفق باشیم.

وی اظهار کرد: این برای استکبار و برای دنیا بسیار حائز اهمیت است که یک مدل موفق نظام اسلامی در ایران در کنار موفقیت نظامی و امنیتی رقم نخورد. در این چند سال اخیر این ناامیدی، عقب ماندگی و بیماری اقتصادی با همه عواملی که عرض شد بیشتر رخ نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار عنوان کرد: مردمی که پس از انقلاب با امید پیش می آمدند و سر تا پا همراه نظام بودند خاصه مستضعفین جامعه، امروز با دیدن این وضعیت و مشکلات، دلسردتر شدند و در سال های گذشته و مخصوصا در سال ۹۹ ناامیدی بیشتری شد. این در حالی است که در سال انتخابات، باید مردم امید بیشتری داشته باشند، اما مردم اقلام معیشتی خود را در مخاطره دیدند و کرونا هم مزید بر علت شد که با ماندن در خانه ها، کسادی و از دست دادن شغل ها و تعطیلی صنایع و عدم تدبیر دولتمردان، این دلخوری و دلسردی بیشتر هم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار یاد آور شد: موفقیت در بعد نظامی که امروز در آن سرآمد هستیم و  آمریکا و صهیونیست ها را به زانو در آورده ایم، نشان می دهد که ما می توانیم یک سیستم موفق اقتصادی چون سیستم نظامی  داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از کاندیدا در جلسه ای می‌گفت «اگر ذخایر معدنی که ما در ایران داریم را درست استفاده و تولید و توزیع ثروت کنیم همین کافی است که ما هیچ فرد بیکار و فقیری در این کشور نداشته باشیم.

امام جمعه مشهد اردهال ادامه داد: در کنار آن نفت و ذخایر گازی ما و دیگر ثروت های کشور که اگر درست تولید و توزیع عادلانه گردد؛ می تواند ما را به یک کشور ثروتمند تبدیل کند و اینجا معلوم می شود که بی تدبیری انجام شده و ما در مدیریت نقص داریم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: راهکار این نیست که ما با صندوق قهر کنیم، بلکه قهر مردم ادامه پازل دشمن است و با این کار ما در همان نقطه ای قرار می گیریم که دشمن می خواهد. رای ندادن یعنی از کار انداختن چرخ اقتصادی ملت و مملکت و با رای ندادن یعنی در اوج اقتدار، سکته ای به نظام می دهیم و نظام را تضعیف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای کسانی که دل در گرو نظام دارند و نظامی آباد، آزاد، عزتمند و مقتدر می خواهند، رای ندادن راه اشتباهی است، چون به هر شکل یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد، اما اینکه ریاست جمهوری چگونه شکل بگیرد، مهم است.

 امام جمعه مشهد اردهال با بیان اینکه تک تک رای های ما موثر است، اظهار کرد: اگر ما با پشتوانه رای بالا بروز و ظهور پیدا کنیم؛ در عرصه های بین المللی به ویژه اکنون که با کشورهای جهان در حال مذاکره هستیم و برجام پرونده مفتوحی است می‌توانیم موفق باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار خاطر نشان کرد: ما باید حضوری فعال در انتخابات داشته باشیم و رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که در مورد برجام هم مقتدرانه برخورد کند و شرکت بالای ما می تواند بیمه کننده کشور در صحنه های بین المللی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha