جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس از افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام پذیرش حوزه علمیه فارس در سال گذشته و سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و تخصصی سراسر استان فارس که در مجتمع فرهنگی مذهبی مفتاح مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه اجلاسیه ها جزو ضرورت ها به شمار می رود، اظهار کرد: برگزاری اینگونه جلسات به کیفت بخشی و ساماندهی فعالیت ها کمک شایانی می کند که البته در حوزه های علمیه در حال انجام است.

وی در ادامه با تصریح اینکه حوزه علمیه فارس با چهره های درخشان و سابقه ای که دارد و زحماتی که در طول سالیان متمادی کشیده شده است، از جایگاه ویژه ای در میان حوزه های علمیه کشور برخوردار است، اضافه کرد امیدواریم با همت مدیران و اساتید و طلاب آن جایگاه مورد توقع حوزه علمیه انشالله برآورده شود.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: نقش تمدنی حوزه علمیه استان فارس باید برجسته شود، در مجموعه برنامه هایی که در خدمت نظام اسلامی، حوزه وظیفه دارد امیدوارم حوزه علمیه فارس بتواند خوش بدرخشد.

وی ادامه داد: بنا شده است مجموعه مفتاح سوم پس از مشهد و قم در شهر شیراز راه اندازی شود، که بُعد زیارتی شهر شیراز را تقویت کنیم؛ هدف این بوده که مدیران مدارس علمیه سطح استان به مشهد مقدس تشریف بیاورند و از ظرفیت مجتمع مفتاح استفاده کنند.

حجت الاسالم والمسلمین استوار میمندی گفت: استان فارس داراری حدود ۳ هزار طلبه مشغول به تحصیل است؛، در سال گذشته ۲۰ درصد با افزایش جذب طلبه رو به رو بوده ایم، پیش بینی می شود که امسال نیز نسبت به سال گذشته با افزایش ثبت نام مواجه باشیم که تاکنون اینگونه بوده است.

وی افزود: حوزه علمیه استان فارس همچنین دارای حدود ۳۰۰ استاد مشغول به تدریس است که در سه سطح یک، دو و سه مشغول به فعالیت است.

انتهای پیانم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha